1 Laatst bewerkt door petra80 (26-03-2012 09:07)

Onderwerp: wanneer strik maken!?

Klein vraagje. Ik ga voor het eerst een 3stapeltaart maken. Hoever van te voren kan/moet ik de strik maken? Ik weet dat het goed moet drogen maar kan het een week van te voren. En is de strik eigenlijk te eten met de tylose erin?

Bedankt alvast voor de reactie's :thumb:

2

Re: wanneer strik maken!?

een week is echt lang genoeg, als het echt moet kan het zelfs nog de dag van te voren, maar dan moet hij in de oven drogen.

GEBRUIK IN ELK GEVAL GEEN FUNCAKES FONDANT!!!
want die wordt nooit hard.

Ik meng wat fondant met tylose en ga dan meteen aan de slag omdat ik dat met de strik wat makkelijker vind, anders is het echt lastig om het mooi glad te krijgen en de strik te vormen zonder dat hij brokkelig wordt. Dan de lussen op de zijkant neerleggen en laten drogen. Bij de how to's staat wel een uitgebreide werkbeschrijving.

De strik is in principe eetbaar, maar echt niet aan te raden, wordt echt keihard en is echt meer voor decoratie bedoeld.

Succes

3

1:1 fondant/gumpaste word ook snel hard....Dan zou je het een paar uur van te voren nog kunnen doen. Je moet wel snel werken..!!!

En ik zou die strik ook dan niet meer eten!!..

4

Ik heb een strik gemaakt met funckes fondant en tylose. ging goed. heb een week laten uitharden...is echt niet lekker meer om te eten en keihard.

Geluk vermenigvuldigt zich, wanneer je haar deelt.