1

Onderwerp: natte marsepein

Ik smeer mijn taarten altijd af met een dun laagje bc. Dat had ik dus eersgister ook gedaan, maar nu wordt mijn marsepein nattig. Heb ik dan de marsepein te dun uitgerold? Ik bewaarde de taart buiten de koelkast, maar heb hem nu toch maar in de koelkast gezet.

Trotse mama van Tim en Cas!

2

Re: natte marsepein

bc 1:1 of bc van de mix? het is nu natuurlijk ook in 1 x een stuk warmer waardoor ook bc op den duur gaat smelten.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

3

Ik gebruik van alles de mix van funcakes, ook voor de bc. Had er bij mijn vorige taart geen last van, maar daar had ik de marsepein wat dikker gelaten en was het idd wat minder warm

Trotse mama van Tim en Cas!

4

er zijn mensen die altijd afsmeren met de mix, maar ik gebruik zelf altijd de bc 1:1. oké, bij 30 graden kan die ook wel moeilijk gaan doen maar over het algemeen gaat dat goed. En na het afsmeren gaat iedere taart bij mij minimaal een uur de koeling in zodat de bc goed stevig is alvorens ik hem bekleed.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

5

Ik heb ook gehoord dat 1:1 steviger is om mee af te smeren en daar zit zo ie zo geen water bij...de mix is fijn tussen de taart als vulling afsmeren doe k dus met de 1:1 variant. Succes!

Geluk vermenigvuldigt zich, wanneer je haar deelt.