1

Onderwerp: Even snel een vraagje over bekleden met RI!!

Hey dames!

Ik heb even snel een vraagje! Ik ben begonnen met het bakken van 50 cupcakes voor een doop a.s. zondag! Normaal bekleed ik mijn cc altijd met fondant of botercreme, maar de moeder wilde graag een keer iets ander dus mij was RI geadviseerd.

Nou is mijn vraag, is het een probleem als ik vanavond mijn cupcakes al met RI en glitters bekleed, is het zondag dan nog lekker. Ander doe ik het morgen wel, maar dacht als ik het vanavond doe kan ik morgen lekker genieten van het zonnetje  O-)

Groetjes!!

2

Re: Even snel een vraagje over bekleden met RI!!

dat is op zich geen probleem maar doe dan een klein beetje glycerine door je ri anders wordt die keihard. En ri is zo héél zoet, wat druppels citroensap of een ander smaakje maakt het een stuk lekkerder.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

3

Beste  Chiara, ik heb afgelopen maand voor pme cursus cake met Royal icing bekleed; bleef tot mijn verbazing relatief zacht (waarschijnklijk door vet in cake), beetje zoals op roze koek. Taart heeft enkele dagen gestaan, bleef prima.  Je zou ook fondant glazuur kunnen gebruiken. succes!

4

Barbara136 schreef:

Beste  Chiara, ik heb afgelopen maand voor pme cursus cake met Royal icing bekleed; bleef tot mijn verbazing relatief zacht (waarschijnklijk door vet in cake), beetje zoals op roze koek. Taart heeft enkele dagen gestaan, bleef prima.  Je zou ook fondant glazuur kunnen gebruiken. succes!

als het goed is heb je dan ook glycerine door de ri gedaan, anders wordt ie echt hard. Dat doe je altijd met maskeren.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)