1

Onderwerp: Aardbeiengebakjes...

Via het forum aan een recept gekomen, en ik heb ze gemaakt... lekkere gebakjes! De pudding had voor mij iets dikker gemogen om de boel er wat mooier op te spuiten. Heb ik ook nog niet zoveel ervaring mee (het opspuiten) maar wildeze toch ff laten zien!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZNISABCG.jpg

Groetjes José

Re: Aardbeiengebakjes...

Dat ziet er heerlijk uit!

3

Lijkt me een héérlijk ontbijt! ;)  :9

Mijn nu te smeren boterham wordt zo maar wát saai.......

Leuk, lekker en mooi!

4

Geweldig.

5

jammie die zien er heerlijk uit

6

Bully.. Ben wel benieuwd naar het recept!  Ziet er echt heerlijk uit!! :9  :Y

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"

7

Ja, en anders ben ik wel erg benieuwd naar je recept...
Bodem lijkt me een kleine harde wener, maar de rest???

Liefs Samantha

8

En ikke ook, yammie zeg

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

9

Ziet er lekker uit en jaaaa
ook ik ben benieuwd naar het recept.

off topic: voor ontbijt, een beschuitje met witte chocolade pasta en verse aardbeien, Mjammmmmie

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

10

Wauw... thanks voor jullie leuke reacties :D!
De bodems zijn taartjes/koekjes met ''frangipanne''. het vormpje wat ik hier gebruikt heb voor de bodem was wat dun... de volgende keer (vandaag) probeer ik het met een iets dikker bakje zodat er iets meer vulling meegebakken kan worden, en het wat smeuiger/zachter wordt. Door de slagroom die je klopt voor de pudding probeer ik de volgende keer wat klopvast mee te mixen... in de hoop dat de pudding iets dikker wordt...
Het recepet heb ik van 24 kitchen. (had eerst een berichtje geplaatst, en iemand vertelde met hoe het heette wat ik bedoelde en ben ik gaan zoeken).

Hier het recept:

Taart-koekjes met fruit…

Deeg:
•    300 gram Bloem
•    200 gram boter
•    100 gram witte basterd suiker
•    1 snufje zout
•    1 ei
•    Evt  0,5 vanillestokje (merg)

Frangipanne:
•    100 gram boter
•    500 gram amandelspijs
•    125 gram ei
•    Evt 25 gram bloem (door de bloem draagt het wat beter)

Vanillecrème:
•    250 ml melk
•    0,5 vanillestokje
•    2 eierdooiers (geel)
•    75 gram suiker
•    1 eetlepel bloem
•    250 ml slagroom

Fruit:
•    Naar keuze.

Gelei:
•    2 eetlepels abrikozenjam
•    2 eetlepels water

Werkwijze:
Verwarm de oven voor op 190 ºC. Meng voor het deeg de aangegeven ingrediënten tot een soepel deeg. Rol het deeg tot een bal verpakt in plastic folie en laat in de koelkast circa 30 minuten rusten. Rol het deeg circa 1 cm dik uit en bekleed er vormpjes mee.

Sla voor de frangipane de boter luchtig, voeg het spijs toe en draai glad. Voeg nu het ei toe en draai nog even stevig door. Spuit de frangipane in de met deeg beklede vormpjes tot iets van de rand. Bak de taartjes circa 25 minuten gaar af.

Breng voor de crème de melk, de vanille aan de kook. Roer de eidooiers met 50 gram suiker los, voeg de bloem toe en roer glad. Giet er de gekookte melk op, giet terug in de pan en kook al roerend gaar. Verwijder het vanillestokje en laat afkoelen (folie erop drukken zodat er geen velletje opkomt). Sla de slagroom op met de overige suiker en spatel door de afgekoelde vanillecrème.

Spuit de vanillecrème op de taart/taartjes.
Snijd het fruit in mooie stukjes en verdeel over de taart.
Breng voor de gelei de jam met het water, tegen de kook. Haal vervolgens door een zeef en bestrijk met een kwastje het fruit.

Veel plezier ermee!

Ik wil misschien meer variaties maken op het koekje.. door bv met een vruchten bavaroise erop te doen ipv de gele pudding en dan versieren met fruit... maar ik weet niet of dat wat wordt om de bavaroise er op te spuiten? (of dat blijft zitten)