Onderwerp: Lussenstrik in de vriezer?

Hoi,

ik wil dit weekend een taart maken met een lussenstrik. (wat ik nog nooit heb gedaan). Nou heb ik de taart woensdag pas nodig dus wou ik hem invriezen alleen weet ik niet of de strik dan mooi blijft!

heeft iemand nog tips hoe ik het ander dan doen en tips om de strik te maken.

groetjes lotte.

www.caketolove.nl
Voor verjaardagen, traktaties of gewoon lekker!

2

Re: Lussenstrik in de vriezer?

Nee, dan zakt 'ie in als je hem gaat ontdooien. Gewoon stofvrij opbergen, maar niet helemaal afgesloten.

Jacqueline

3

yakefrank schreef:

Nee, dan zakt 'ie in als je hem gaat ontdooien. Gewoon stofvrij opbergen, maar niet helemaal afgesloten.

Ik hoorde afgelopen dinsdag juist dat het wel kan!!!. Mss ligt het er aan waar de strik van gemaakt is??

Ben nu ook wel benieuwd want dan moet ik mijn strik volgende week dus buiten de vriezer bewaren!!

4

Een lussenstrik maak je van fondant met tylose of gumpaste of er een mix van en dat gaat echt niet goed in de vriezer....

Jacqueline

5

Mijn Wilton cursus leidster zegt dat je een strik van gumpaste gerust in de vriezer kan doen en dat ie niet in zakt!! :think: ...

Iemand al eens een strikl van gumpaste in de vriezer gehad en wat gebeurde er ?? :lol:

Nou, ik durf het denk ik toch maar niet aan...  :/

www.caketolove.nl
Voor verjaardagen, traktaties of gewoon lekker!

7

Ik heb geen ervaring met gumpaste, maar fondant met tylose gaat zeker niet :-) die zakt bij het ontdooien inderdaad helemaal in  :nooo
Ik vraag me af of het verschil met gumpaste zo groot is dat dat wel goed gaat :think:  Ben wel benieuwd!

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

8

Ja, ik heb er wel eens 1 van gumpaste gemaakt,, maar die zakte ook een beetje in, dan is het mooie er toch echt af.
De strik kun je wel maken van gumpasten en dan stofvrij bewaren.
En dan als je de taart hebt ontdooit gewoon erop leggen.

Met vriendelijke groet
Jolanda

9

Bo2309 schreef:

Ik heb geen ervaring met gumpaste, maar fondant met tylose gaat zeker niet :-) die zakt bij het ontdooien inderdaad helemaal in  :nooo
Ik vraag me af of het verschil met gumpaste zo groot is dat dat wel goed gaat :think:  Ben wel benieuwd!

Gumpaste word binnen no time hard.....En fondant moet je eerst tylose door heen doen...en gumpaste kun je heeeeeeeel dun uitrollen. dus geweldig om te gebruiken bij het maken van bloemen!!!

10 Laatst bewerkt door madebyanke (22-03-2012 21:03)

Als je zelf al twijfelt waroom wil je het risico nemen?
Je kunt de strik veilig buiten de vriezer bewaren en later op de taart zetten.

www.madebyanke.nl Groetjes van Anke

:s dat kan echt niet hoor...

I never met a calorie I didn't like....

12

Begrijp het probleem eigenlijk niet zo  :o . Ik maak regelmatig strikken en plaats deze pas op het allerlaatste moment op de taart. Bewaar de strik buiten de koelkast stofvrij en de taart in de koelkast

13

Waarom niet gewoon testen? Bij mij is het prima gelukt! Met fondant met tylose!

Bij mij paste de strik niet eens op de taart om in te vriezen...Daarom heb de strik er later op gemaakt! Geen enkel probleem!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten