Onderwerp: Allereerste parade met heeel veel taarten..
Al een tijdje kijk ik hier op forum rond en leer ik van jullie tips, trucs en foto's. Nu moet ik het er dan ook maar eens op wagen en jullie mijn taartjes laten zien! In chronologische volgorde..
Hier mijn allereerste taart, in november 2011 gemaakt:

Hij was gevuld met chocoladecake en frambozenmousse en bekleed met fondant. Het was wel een klein beetje gescheurd, maar die kleine gaatjes kon ik gelukkig mooi verdoezelen met bloemetjes
.
Mijn tweede taart, een geboortetaartje voor een vriendin van mijn zus:

Ook gevuld met chocoladecake en frambozenmousse, omdat het zo goed bevallen was
! En de eerste keer bekleed met marsepein, werkte toch wel wat makkelijker dan fondant, niet gescheurd
.
Toen volgde een taart met kneedbare chocolade bekleed, gevuld met naturel biscuit en bananenmousse en chocolademousse met stukjes hazelnoot. 
En nog twee taarten voor mijn moeders verjaardag, chocoladecake gevuld met bonbonblocvulling en een chocoladecake gevuld met slagroom en stukjes citroen en sinaasappel. Was erg lekker, maar daar zijn de foto's jammergenoeg wel erg slecht van... Dus op naar de volgende taart, gemaakt in januari 2012:

Weer dezelfde chocoladecake met frambozenvulling op verzoek van mijn moeder..
Voor mijn oma's verjaardag, 2 taarten. De eerste met mijn allereerste puzzelplaatje:
Gevuld met chocoladecake, bbr met frambozen en een laag aangevette slagroom met frambozen en bekleed met marsepein.

De tweede was een blauwe bessencake met crème fraiche erin en mascarpone icing op de bovenkant.
Dan nog een taartje die ik heb gemaakt als bedankje na mijn stage met mijn eerste strik:

Gevuld met chocoladecake en hazelnootmousse met stukjes hazelnoot en bekleed met fondant.
Voor een verjaardag heb ik een slagroomtaart gemaakt, gevuld met moskovisch cake (dit rees heel slecht in mijn oven..
) en kwarbavarois met mandarijntjes. Was wel lekker!

Voor de verjaardag van mijn vriend heb ik deze twee taarten gemaakt, met als onderwerp wat van zijn hobby's.. De eerste is een bekleedbare appeltaart, met veel dank voor de how to hier op de site! Hij is bekleed met marsefond, wat ik overigens verrassend lekker vond, fijn alternatief voor mensen die niet van marsepein houden...

De tweede is de overbekende voetbal, weer met dank aan de how-to's..
Choco-cake gevuld met bonbonblocvulling en bekleed met fondant.

En de laatste is mijn allereerste opdracht, een verjaardagstaart voor een meisje dat 13 jaar werd. Ze wilde graag iets met appeltjesgroen en turquoise, ook wilde ze een boltaart, een strik bovenop, roosjes en bloemetjes. De vulling is van naturel biscuit met 2 lagen slagroom met mandarijntjes en 1 laag bonbonblocvulling. Ik heb het zelf jammer genoeg niet kunnen proeven, maar als ik de jarige job mag geloven was hij lekker! 
Ze wilde alleen alles van marsepein en ik was al bang dat de strik dan niet goed hard zou worden... wel tylose doorheen gedaan en 6 dagen laten drogen, maar het mocht niet baten
. Gelukkig vond zij hem prachtig.. Maar heeft iemand tips voor het maken van een strik met marsepein die wel omhoog blijft staan? Meer tylose?
Bedankt voor het kijken en graag hoor ik jullie feedback! En vanaf nu zal ik het een beetje bijhouden zodat het niet weer zo'n hele rits taarten wordt
.
je ziet heel goed de vooruitgang!!
)