1

Onderwerp: paar vraagjes over marsepein en taart

Zondag moet ik 2 taarten klaar hebben.
Nu had ik enkele vragen,

Ik ga namen maken uit marsepein hoe lang kan ik deze bij houden

En ik zou mijn taart vrijdag willen bekleden maar kan ik de taarten vullen op donderdag?? Of is deze dan niet meer lekker?

Alvast bedankt om me te helpen.

Vanessa

2

Re: paar vraagjes over marsepein en taart

Ik heb gehoord dat als je vullingen met slagroom gebruikt, deze vaak 2 dagen houdbaar zijn, en vullingen zonder slagroom 3 dagen.

Ikzelf zou beide taarten zaterdag gaan maken, zodat de taart zondag toch nog lekker smaakt

Ik denk dat als je namen uit de marsepein haalt, en je die verkapt in een dicht doosje of plastic zakje, dan die dan nog wel ffies goed blijft. Want als je marsepein of fondant gebruikt, en daarna nog wat over hebt, dan doe je het weer in een plastic zakje, en kan je het weer even gebruiken (volgens mij 2 a 3 maanden) als er maar geen lucht bij kan.

3

Marsepein en fondant kun je lang bewaren dus de namen kun je best een tijd vantevoren alvast maken. Ik bewaar het altijd in een plastic doosje. Voor platte decoraties/letters gebruik ik vleeswarenstapeldoosjes.

Ik zou zo lang mogelijk wachten met vullen, dus als je dat redt qua tijd zou ik dat ook vrijdag doen. Zo heel veel extra werk is dat niet, het bekleden/decoreren is het meeste (en leukste) werk.
Vulling op basis van botercrème kun je inderdaad makkelijk een aantal dagen bewaren, ook buiten de koelkast, maar ik bekleed dus wel altijd meteen na het vullen. Vulling van slagroom zou ik zo kort mogelijk bewaren, zeker niet langer dan 2 dagen. En in de koelkast!

Wat voor vulling ga je maken?

Groetjes, Monica

4

Dank je voor de tips.

Ik ga dus 2 taarten maken en de ene gaat met  banketbakkersroom en krieken vulling en de tweede taart zal ik vullen met appelkanneel en rozijntjes.

Ik heb overal gezocht hoe je de appelkaneel het beste maakt maar ik vind niets :( (naar mijn zin) als jullie dit al eens gemaakt hebben  :o

Groetjes Vanessa