1

Onderwerp: royal icing eerste keer

Hoi,

ik heb voor de eerste keer royal icing gemaakt: 10 gram eiwitpoeder, 60 gram afgekoeld gekookt water, 300 gram poedersuiker

probleem 1: er zaten harde stukjes in die niet weggingen waarschijnlijk van eiwitpoeder, hoewel ik dat 2x gezeefd had, 1x direct uit het bakje en 1x terwijl ik het in het water deed. misschien was het gekookte water niet koel genoeg? misschien had ik het eerst goed in het water moeten oplossen voordat ik de poedersuiker erbij deed?

probleem 2: het bleef te “vloeibaar�. Toen ik er bloemetjes mee spoot bleef er een puntje omhoog wijzen. zou ik er meer poedersuiker bij moeten doen?

alvast bedankt voor jullie antwoorden!

groetjes,
gina

2

Re: royal icing eerste keer

Onderstaand recept heb ik een keer hier van het forum geplukt en bij mij gaat het prima!
Ik gebruik de laatste want ik heb nog niet zo'n duur ding!!  :)

500 gram gezeefde poedersuiker
10 gram eiwitpoeder (bij mij verkrijgbaar)
60 gram gekookt afgekoeld water

Poedersuiker en eiwitpoeder in Kitchenaid, water voorzichtig en langzaam erbij gieten en net zo lang laten draaien tot je een mooie icing hebt.

Mocht je niet in het rijke bezit zijn van een kitchenaid: los het eiwitpoeder op in het water, dan door de poedersuiker mixen. Pas op!! Als het goed stijf wordt moet je met de hand even verder roeren anders kan je handmixer vastdraaien! Als het weer gaat kun je weer verder mixen. Even aanvoelen dus.

Succes

Sasja

3

Re: royal icing eerste keer

bedankt voor je antwoord :) tsja zo'n kitchenaid is toch ook wel heel fijn! Mijn man heeft al gezegd dat ik maar zo'n ding moet kopen, de lieverd :)

groetjes,
gina