1

Onderwerp: marsepein boetseersel

Ik heb net honkbalpetjes van marsepein gemaakt voor een taart voor mijn neefje as vrijdag.(vandaag is het zaterdag.deze heb ik op het aanrecht staan in een luchtdichte plastic zak .Mijn vraag is blijft dit goed tot as vrijdag en is het dan ook nog lekker/eetbaar?

2

Re: marsepein boetseersel

Jahoor, als het goed afgedekt is blijft dat prima goed...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

3

Ik ben het met Annemiek eens, dat kan makkelijk, als het maar niet uitdroogt. Ik heb mijn zwarte pietjes voor de sinterklaastaart in een luchtdicht doosje veel langer bewaard, waren ook van marsepein, ging prima.

Tieneke

4

daar ben ik blij mee,dat scheelt een hoop gestress als je al een beetje voor kan werken. bedankt voor jullie antwoorden,
grtjes
jolanda

5

misschien een dom vraagje,wat gebeurd er met je marsepeine boetseersel als je het gewoon laat staan,dus niet in plastic bewaren.Wordt het dan dan ook hard net als fondant?

Als ik het boetseersel zacht laat,dus in plastic bewaar ,hoe kan ik het het beste op de taart ,bedekt met fodant bevestigen,met een suikerstaafje of spagetti staafje of met icing (boetseersels zijn niet groot (honkbalhandschoen,knuppel, pet en bal)
alvast bedankt

6

Marsepein schijnt hard te kunnen worden, maar dat zou dan wel een weekje kunnen duren. Lijkt mij niet lekker meer om te eten.

Je kunt het vastplakken met een beetje water (je petjes met een kwastje insmeren en dan op de fondant drukken). Als ze toch gaan glijden, zou ik het met icing proberen.

Succes,

Tieneke

7

Het wordt wel wat harder als je het niet luchtdicht verpakt... maar niet zo hard als fondant volgens mij... ja na een hele lange tijd misschien... maar wat ik het vervelendste vind is dat er stof bij kan en omdat marsepein toch enigszins plakt hecht stof zich goed op marsepein en dat is niet echt lekker toch??

Proost!

8

nee klopt was alleen benieuwd of het uithard net als fondant.maar alles zit netjes in luchtdicht plastic :D
heel erg bedankt voor de tips