1 Laatst bewerkt door Anouschka (16-03-2012 13:50)

Onderwerp: waarom laten mijn papiertjes van de cupcakes los ???

ik heb net cc gemaakt ,maar direct na het bakken lieten de meeste papiertjes los.is er een tip hoe ik dit kan voorkomen ?

ps ik ben nog niet zo goed in het spuiten van de topping ,maar vind het erg jammer van de papiertjes.

https://lh3.googleusercontent.com/-BwT66M4pwGM/T2M0fz-IbKI/AAAAAAAAA7c/tbzBwYWNIx0/s640/IMG_2839.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-__k5HHYID94/T2M0gIys98I/AAAAAAAAA78/vXdjchjUMQg/s640/IMG_2842.JPG
chocoladecupcake met frambozencreme.
https://lh6.googleusercontent.com/-6hIDggr6FRw/T2M0g2SryuI/AAAAAAAAA7k/oawP3Aj9Lgk/s640/IMG_2841.JPG
kaneelcupcake met kaneelcreme

creatief met taart

2

Re: waarom laten mijn papiertjes van de cupcakes los ???

wat het je precies gedaan toen ze uit de oven kwamen??
Dat is wel handig om te kunnen zien waar het misschien mis is gegaan.

En welk merk papiertjes zijn het? Dr OEtker?

Liefs, Zanoni

3

Zanoni schreef:

wat het je precies gedaan toen ze uit de oven kwamen??
Dat is wel handig om te kunnen zien waar het misschien mis is gegaan.

En welk merk papiertjes zijn het? Dr OEtker?

op het moment dat ik ze uit de oven haalde lieten ze al los,toen moesten ze nog afkoelen.

de papiertjes heb ik (had ze al een tijdje in huis) volgens mij gewoon in de supermarkt gekocht in een kokertje met drie kleuren papiertjes.zou oetker kunnen zijn ,maar er staat niets op het doosje.

creatief met taart

4

welk recept heb je gebruikt?

Liefs, Zanoni

5

Zanoni schreef:

welk recept heb je gebruikt?

ik heb 2 verschillende recepten gemaakt uit een boekje "cupcakes zoete verleidingen"volgens mij een keer bij lidl gekocht.
1e recept is chocolade cc:
125 boter
125 kristalsuiker
2 eieren
100 gr zelfrijzend bakmeel ,gezeefd
3 el cacao,gezeefd

2e kaneel cc :
125 boter
125 kristalsuiker
2 eieren
125 zelfrijzend
en 2 tl kaneel

creatief met taart

6

ik ben nog niet zo heel ervaren, maar misschien heb je iets aan deze tip. Doe tijdens het vullen van de cupjes er niet zoveel beslag in. Misschien helpt dit.  ;)

sweet kisses,
Mi-lou Hendriks

7

Het is een gewoon standaard cupcakebeslag die je hebt gebruikt (gebruik ik ook) dus daar kan het ook niet aan liggen.

Gebruik je een bakblik om ze in te bakken?

Liefs, Zanoni

8

Ondanks dat de papiertjes loslaten zien ze er wel lekker uit. Misschien een tip: cupcakepapiertjes eerst in de muffinbakplaat voorverwarmen dan krimpen ze iets en dan vullen ,hier gebruik ik een spuitzak voor. En dan terug in de oven om te bakken. Succes!

9

In de oven had ik hier ook vaak last van maar nu ik een cc makere heb ben ik meteen van dit probleem verlost. Geen idee wat de oorzaak hiervan is.

10

Ik gebruikte eerst een siliconen vorm en dan gebeurde het me ook steeds. Nu ik weer een metalen vorm heb, blijven ze allemaal zitten. Ik gebruik ook papiertjes van HoM, dat scheelde bij mij ook al in vergelijking met die van Dr. Oetker.

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

11

dankjulliewel allemaal voor je tips!

ik heb inmiddels nogmaals cupcakes gemaakt (red velvet...mmmm :P ) ,met andere papiertjes die ik nog had,en daar heb ik helemaal dat probleem niet,ondanks dat ik precies hetzelfde heb gedaan.
heb dus sterk het vermoeden dat het aan de soort papiertjes ligt.

ik had ze inderdaad wel in een muffinbakblik,maar zal het eens proberen om eerst even met alleen de papiertjes (dus zonder vulling) in de oven te doen, en dan pas met vulling (de tip van Nathalie)

creatief met taart

12

Waren het papiertjes van dr Oetker? Bij mij laten die krengen ook altijd los.  Voor mij alleen nog maar HOM papiertjes. :Y

13

angelz schreef:

Waren het papiertjes van dr Oetker? Bij mij laten die krengen ook altijd los.  Voor mij alleen nog maar HOM papiertjes. :Y

volgens mij inderdaad van oetker,maar wat zijn HOM papiertje ????

creatief met taart

14

House of Marie

Life is what you bake it.

15

Sorry... Ik schrijf altijd HoM (House of Marie)...  :o 

Houd er niet altijd rekening mee dat niet iedereen dat weet...

Maar zijn echt super fijne papiertjes

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

16

Movado schreef:

Sorry... Ik schrijf altijd HoM (House of Marie)...  :o 

Houd er niet altijd rekening mee dat niet iedereen dat weet...

Maar zijn echt super fijne papiertjes

oke bedankt movado, ook taartenmarie.

zal ff googlen waar die te koop zijn,had er nog nooit van gehoord.

creatief met taart

17

Ik ben fan an de Dr. oetker papiertjes, maar die van HoM zijn ook erg goed.

Wat belangrijk is dat je overn goed is voorverwarmd en dat je cupcakes echt al een beetje bruin zijn als je ze eruit haalt, Als ze te licht van kleur zijn laat het papier ook vaak los. De boter en de suiker goed mengen, want klontjes boter in het beslag is niet fijn. De klontjes smelten in de oven en zorgen voor gaten, als dat net langs je papiertje is gaat het ook niet goed. En als je verder alle ingredienten hebt toegevoegd, niet te lang meer mixen. Alleen zo lang totdat alle ingredienten zijn opgenomen en het een egaal beslag is. Dus niet langer mixen dan nodig. Misschien dat je aan deze extra tips ook nog wat hebt ;)

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

18

Hier over is volgens mij een heel uitgebreid topic geweest en nog was het niet echt duidelijk waar het van komt.
Mij bevallen de dr. oetker papiertjes goed terwijl een ander het misschien niet bevalt.

19

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=101726

is de link

20

kaya schreef:

Hier over is volgens mij een heel uitgebreid topic geweest en nog was het niet echt duidelijk waar het van komt.
Mij bevallen de dr. oetker papiertjes goed terwijl een ander het misschien niet bevalt.

ben het topic uitgebreid gaan lezen....er is geen kant en klare oplossing of verklaring...dat is mij nu duidelijk.
Ik ga wel eens proberen om het met bleu band ipv roomboter te bakken.alhoewel ik de red velvet die ik later heb gebakken (wel met andere merk papiertjes) ook met roomboter heb gedaan en die zaten wel vast.

ik denk dat het een kwestie van pech of geluk is, en dat steeds weer aan verschillende dingen kan liggen.dus iedere keer maar weer iets anders proberen  :s

Weer heel erg bedankt allemaal voor jullie input.

creatief met taart

21

Anouschka schreef:
kaya schreef:

ben het topic uitgebreid gaan lezen....er is geen kant en klare oplossing of verklaring...dat is mij nu duidelijk.
Ik ga wel eens proberen om het met bleu band ipv roomboter te bakken.alhoewel ik de red velvet die ik later heb gebakken (wel met andere merk papiertjes) ook met roomboter heb gedaan en die zaten wel vast.

ik denk dat het een kwestie van pech of geluk is, en dat steeds weer aan verschillende dingen kan liggen.dus iedere keer maar weer iets anders proberen  :s

Weer heel erg bedankt allemaal voor jullie input.

Ja balen is dat he! Bij mij gaat het meestal wel goed maar soms  :grr:

22

ha .. het papiertjes probleem.

in het begin ook erg veel last van gehad
je moet even zoeken en dan uiteindelijk lukt het je wel
ik heb div merken papier en boter gebruikt en direct uit het blik en wat langer laten zitten in bakblik

nu heb ik mijn perfecte mix en ze laten niet meer los en ik heb ondertussen al heeeeel wat cupcakes gebakken

ik gebruik de papiertjes van house of marie !
met de ongezouten roomboter van campina ! ( raar maar waar : met de roomboter van ah liet alles steeds los)
en na het bakken direct lossen uit het bakblik  ( een rooster op je blik , alles omdraaien en blik er af en dan direct je cupcakes op zijn onderkantje terug zetten)

dit is bij mij de perfecte werking!
succes

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

23

Laatst had ik die nieuwe leuke van Dr. Oetker (de gestippelde en geblokte) en had, net als andere keren, geen problemen verwacht met Dr. Oetker. Nou, ze lieten allemaal los, terwijl ik toch echt niks anders deed. Mijn cc's zijn goed gaar en bruin. Dit weekend had ik 350 minicc''s van HoM en deze bleven perfect zitten. Ben nu van plan om deze, en ook de grotere, altijd te gaan gebruiken  :Y

Overigens heb ik al talloze merken geprobeerden en de meeste bleven wel zitten maar werden vettig. Bij de mini's had ik de eerste met AH roomboter gebakken en de laatste met Em-Te merk. Volgens mij bleven de papiertjes iets witter met de boter van Em-Te. Hou het in de gaten bij de volgende cc's  :Y

spidygirl schreef:

ha .. het papiertjes probleem.

in het begin ook erg veel last van gehad
je moet even zoeken en dan uiteindelijk lukt het je wel
ik heb div merken papier en boter gebruikt en direct uit het blik en wat langer laten zitten in bakblik

nu heb ik mijn perfecte mix en ze laten niet meer los en ik heb ondertussen al heeeeel wat cupcakes gebakken

ik gebruik de papiertjes van house of marie !
met de ongezouten roomboter van campina ! ( raar maar waar : met de roomboter van ah liet alles steeds los)
en na het bakken direct lossen uit het bakblik  ( een rooster op je blik , alles omdraaien en blik er af en dan direct je cupcakes op zijn onderkantje terug zetten)

dit is bij mij de perfecte werking!
succes

Dat had ik ook met de AH boter!
Bedenk ik me nu ineens :think: .
Weer heel gauw terug naar campina!

Het gaat niet om de weg die je inslaat,maar het spoor dat je nalaat.

25

oke de ah roomboter komt er bij mij niet meer in :nooo ,daar hoor ik nu zoveel over en die gebruikte ik dus ook. :rolleyes:

creatief met taart