Onderwerp: Taarten in Italie

Hallo, ik ben Birgitta, 42 jaar en sinds 15 jaar woonachtig in Italie (Arcola) in de buurt van La Spezia . Ik heb een Italiaanse man en 3 zoons van 11, 9 en 5 jaar.

In juni 2011 heb ik mijn eerste taart met fondant gemaakt voor de communie van mijn oudste zoon. Ik heb daardoor de smaak te pakken gekregen en kwam zodoende ook op de leukste taartensite terecht waar ik heel wat tips vandaan heb gehaald. Na veel How-to's door te lezen en filmjes op youtube te bekijken ben ik al aardig handig geworden.

Mijn taarten slaan hier enorm aan vooral omdat het nog weinig gezien wordt en de banketbakker er hier gigantische prijzen voor vraagt. Ik heb dus al een flink aantal verjaardagstaarten gemaakt. Mei en juni is de periode van de communie  en belijdenisfeesten waarbij flink uitgepakt wordt met enorme taarten. Gelukkig beginnen er al een aantal bestellingen binnen te druppelen...

Italie is verder een verhaal apart. Het taarten decoreren is daar nog lang niet zo populair als in Nederland en het is dus ook heel moeilijk en duur om aan spullen te komen. Ik bestel dus eigenlijk alles in Nederland of neem iets mee als ik in Nederland ben. Ook op het gebied van cursussen en workshops is het hier een trieste boel.   
Ik lees net in een tijdschrift dat binnenkort de eerste Cake Design beurs in Genua is (zo'n 100 km hier vandaan)van start gaat en heb dus gelijk geinformeerd naar de mogelijkheid workshops te volgen.....een 3-urige workshop 100 euro !!!!! Dat doen we dus maar niet.

Aangezien ik volgende week in Nederland zal zijn, ben ik op zoek gegaan naar mogelijkheden voor workshops (geen paasthema), het liefst boetseren of een taart voor gevorderden maar tot nu toe heb ik nog geen plekje gevonden. Is er iemand die nog een plekje vrij heeft in de week van 21 tot 27 maart of die weet waar ik terecht zou kunnen ?

Wellicht is er anders een medebakster in de buurt van Amersfoort die zin heeft om samen met mij wat te freubelen en waar ik wat tips/adviezen van zou kunnen krijgen ? Dat zou erg leuk zijn.

Alle hulp is welkom.

Ik vrees dat ik in Nederland ook weer enorm moet gaan inslaan qua uitstekers en andere producten....ik kan bijna niet wachten hahaha.

Ik ben trouwens verbijsterd over wat een mooie taarten er op dit forum voorbij komen. Complimenten !!

2

Re: Taarten in Italie

Hi Birgitta, welkom op dit leuke forum!

Leuk om zo je hele verhaal te lezen zeg en super dat je zo snel veel bestellingen hebt!

Het lijkt me leuk om een dagje te fröbelen maar ik woon helaas aan de andere kant van t land. Er wonen echter genoeg taartdames daar, dus er zijn er vast die dat ook leuk vinden.
Alleen....als ik je een tip mag geven plaats daarvoor een oproepje in de juiste rubriek. Lang niet iedereen neemt de moeite om alle dagelijks nieuwe 'ons kent ons: stel je even voor' berichtjes te lezen.

Fijne tijd straks in Nederland!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

3

Re: Taarten in Italie

idd, zet een oproeptopic hier: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … .php?id=26 en kijk eens hier http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … .php?id=40

Lori komt ook uit Italie, Verona meen ik, zal effe zoeken voor je
(ja, http://www.deleukstetaarten.nl/forum/pr … p?id=6825)

Veel succes met taarten ennnnn we zijn hier altijd errug nieuwsgierig, dus graaaag showen :Y  O-)  :Y  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl