Onderwerp: [How to] Wilton Candy melts
Ik merk in de winkel vaak dat mensen nog veel moeite hebben met het werken met de Wilton Candy Melts. Dit is de manier waarop deze gebruikt moeten worden:
* Smelt de candymelts in een kom in de magnetron. Neem de hoeveelheid Candy melts die je nodig hebt. Zet de magnetron op halve kracht of op ontdooifunctie. Warm de Candy melts 1 minuut op en roer goed door. Vervolgens warm je de Candy melts telkens 30 seconden per keer op, roer telkens goed door. Dit betekent dus, dat het smelten heel langzaam gaat, je bent met een halve verpakking makkelijk zo'n 7 minuten bezig. Dit is wel de enige manier om te garanderen dat ze mooi vloeibaar blijven.
* Als de Candymelts helemaal gesmolten zijn, doe ik er vaak wat cacaoboter bij, dit is gewoon verkrijgbaar bij de webshop. Je doet er ongeveer 10% van het volume bij aan cacaoboter. Dit zorgt er voor dat de candymelts langer vloeibaar blijven.
* Vervolgens hou ik de kom met Candymelts au bain marie vloeibaar. Let er op dat het water van de au bain marie niet kookt, het moet net een beetje warm blijven, zodat de candy melts niet dik worden.
* De Candy Melts zijn nu gereed om er cakepops in te dippen of om te werken met de molds.
Hopelijk hebben jullie er wat aan