1

Onderwerp: Makkelijk recept toppig en vulling cupcakes gezocht

Voor komende vrijdag wil ik graag een stuk of 60 cupcakes maken.

Hiervoor ben ik op zoek naar een makkelijk vulling en topping.
Onder andere chocolade en bv mocca of banaan, aarbei etc.

Taart maken lukt me wel, maar met cupcakes heb ik geen ervaring.
Ik wil dan ook geen fondant gaan gebruiken bij de cupcakes.

Wie heeft er wat leuks voor me?

2

Re: Makkelijk recept toppig en vulling cupcakes gezocht

Chocoladeganache is makkelijk te maken en als je die opklopt kan je er mooie toeven van spuiten.

Verder kan je aardbeienstukjes bij de HEMA kopen, (Jip en Janneke) en die door de cupcakes doen. Hier kan je dan een meringue botercreme op doen met wat aardbeien patidess.

Of anders vanilla-cream frosting, iets meer werk, maar ook erg lekker!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

3

Je kunt slagroom kloppen met Saroma(heet nu pudding zonder koken van oetker). Hier op het forum wordt gesproken over 1 pakje op 500ml slagroom.  Zelf vind ik dat een beetje veel. Wordt de toef wel erg stevig. Zou zelf ongeveer een kwart uit het pakje niet gebruiken. Omdat het slagroom is kun je deze vulling niet buiten de koelkast bewaren.

4

anja66 schreef:

Je kunt slagroom kloppen met Saroma(heet nu pudding zonder koken van oetker). Hier op het forum wordt gesproken over 1 pakje op 500ml slagroom.  Zelf vind ik dat een beetje veel. Wordt de toef wel erg stevig. Zou zelf ongeveer een kwart uit het pakje niet gebruiken. Omdat het slagroom is kun je deze vulling niet buiten de koelkast bewaren.

Kun je deze pudding met slagroom gebruiken als toef voor op de cupcake? Gewoon op laten stijven in de koelkast ofzo?

5

Miriam1988 schreef:
anja66 schreef:

Kun je deze pudding met slagroom gebruiken als toef voor op de cupcake? Gewoon op laten stijven in de koelkast ofzo?

Ja gewoon de slagroom opkloppen met deze puddingpoeder.(i.p.v. suiker).