1

Onderwerp: Vandaag gebakken zondag opeten. Hoe bewaren?

Ik heb zojuist twee kapsels gebakken. Nu wil ik die zondag pas geven aan de visite. Kan ik dit buiten de vriezer houden. Heb nl helemaal geen plek in de vriezer.

Haha had ik beter voor het bakken kunnen vragen :D :D

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

2

Re: Vandaag gebakken zondag opeten. Hoe bewaren?

ik zou ze morgen vullen en bekleden, en als je bekleed met marsepein en vullingen gebruikt die je buiten de koelkast kan bewaren is dat geen probleem hoor!

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

3

Noooooit vullingen zolang buiten de koeling houden!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Botercreme bederft namelijk wel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Als we het hebben over "buiten de koelkast houdbare vullingen" dan wordt een dagje bedoeld, geen 3!
En het gaat niet alleenom de vulling: je smeert ook af met botercreme. Tenzij je daar jam voor neemt maar dan wordt je taart gelijk een stuk minder mooi.

Echt lekker vind ik kapsels na 3 dagen helaas niet meer. Kun je er niet eentje kwijt in je eigen vriezer, en bij elke buurvrouw eentje :D??

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Ik zou het toch invriezen. Probeer dit eventueel bij buren. Ik denk dat ze dat helemaal niet erg vinden hoor...hi hi hi...ik niet in ieder geval.

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

5 Laatst bewerkt door jolanda71 (24-01-2008 20:27)

En dan zaterdag ochtend eruit halen? Dan zit ik dus  zaterdag met 4 taarten die ik wou decoreren. Dit wou ik zien te voorkomen.
Nou ja ik ga maar eens even kijken wat ik uit de vriezer zou kunnen halen.

Nog even een vraagje. Morgen bakken. Zaterdag vullen en decoreren en zondag eten kan toch wel.

Ze zitten erin. Wij eten morgen gewoon veel vlees :D

Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

6

Je kan ze ook eerst decoreren (of alleen bekleden) en dan invriezen.
De 1e dag bakken, 2e dag decoreren en 3e dag eten kan wel.

Groetjes, Carin

7

Haal de andere kapsles vanavond uit de vriezer en ga er nog 1 bakken en dan morgen vullen en bekleden. En zondag opeten. Dat kan dan toch ook of is het uit de vriezer kwetsbaarder?

8

Nee hoor is niet kwetsbaarder! Gaat prima.
Succes met al je taarten!

Groetjes, Carin

9

Ben het er niet helemaal mee eens, als je je taart vult en bekleed en niet te warm zet (in een schuur/berging/garage) dan kan je hem best een aantal dagen goed houden buiten de koelkast zeker met deze buitentemperaturen ! Slagroom vullingen niet maar botercreme echt wel, ik heb mijn dagelijkse roomboter voor op brood ook gewoon in de kast staan ipv koelkast en daar gebeurt echt niets mee !

10

Je hebt helemaal gelijk! Het blijft heus wel goed, er gebeurt inderdaad niets mee.

Maar we hebben het over taart... dat hoort lekker te zijn... en dat is het na een aantal dagen toch echt niet meer.
Een taart is het lekkerst als hij vers is!

Groetjes, Carin

11

ik vind marsepein juist het lekkerst als ie al een dag (of evt 2) om de taart heenzit.
Ik ben vorig jaar getrouwd, en de banketbakker zei dat ook, dat ie dus lekkerder wordt als ie op de taart zit...

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

12

Ben het ook niet met je eens, Carin ;)
Zelfs met het wel of niet lekker zijn... Als ik voor anderen bak (=familie), doe ik dat weliswaar zo vers mogelijk (genoemde volgorde: dag 1 bakken & in de vriezer, dag 2 bekleden, dag 2 of 3 eten) maar ik smul nog net zo hard van een taart voor eigen gebruik die al een dag of 2 staat. Misschien ben ik dan niet zo moeilijk (wat opeten betreft), maar daar ben ik toch niet uniek in hoor.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag