1 Laatst bewerkt door groentje (20-07-2006 07:33)

Onderwerp: Groentje is weer groen!!

Ik heb tijdens de hitte een heleboel vragen kunnen bedenken.
Bovendien heb ik de boeken Party Cakes for Childeren en EnchantedCakes for children binnen.
Wat mooi wat mooi wat mooi....de oohs en aaahss bleef ik roepen!!

De antwoorden staan hier vast overal op het forum verspreid, maar ik hoop dat toch iemand ze voor mij wil beantwoorden ;)

1. In het boek van Debbie Brown werkt ze veel met tragantgom.
    Mengen jullie gewoon 500 gram en daarna haal je er af wat je nodig hebt en     
    dan kleur je het dan?
2. Hoelang is de gemengde versie houdbaar?
2a. Maken jullie hier ook die stokjes van(i.p.v. spaghetti/zuurstokjes)?   
3. Ik heb ook een ABC uitsnij lineaal, maar ik krijg mijn letters niet zo mooi strak.
    Hoe dik rollen jullie de marsepein uit bij Letters?
4. En bij puzzelstukjes hoe dik moet het dan, want ik zie bij Debbie Brown dat ze 
    best dik werkt!!
    Het is hier ook wel geopperd..moet het mooi zijn of moet het om te eten zijn??
5. En dan nog iets wat mij toch niet helemaal lukt...hoe krijg je het overal even
    dik??
6. ALs ik met de puzzelstukjes werk heb ik aan de zijkanten toch nog vaak
    oneffenheidjes hoe krijgen jullie ze zo strak aan elkaar en dan ook nog recht?
7. Als jullie vlinders maken zonder dat je ze al nodig hebt, maak je ze dan al
    helemaal af of spuit je alleen de vleugels en doe je de rest als je het nodig
    hebt?
En als laatste een vraag voor Wendy, maar waarschijnlijk weet iemand anders het antwoord ook wel...
8. Die schaapjes op de geboortetaart....jij zei dat je er een aantal op vooraad gaat maken, maar waar bewaar je ze dan en ook belangrijk waarin/waartussen??

Waarschijnlijk zitten er een aantal stomme en domme vragen tussen en vragen die ik allang ergens had kunnen lezen, maar jullie kennen mij toch niet dus dan durf ik het !!  ;)


ALvast bedankt voor jullie reacties. :D :D

groetjes
Sasja

2

Re: Groentje is weer groen!!

Hoi Sasja,

Stomme vragen bestaan niet hoor!! (Zeggen ze, soms twijfel ik wel eens, maar bij jou staan ze er niet tussen hoor :D )
Ik heb niet overal een antwoord op, maar ik zal mijn best doen ;)

1 Ja
2 Ik heb het wel eens na een paar weken nog gebruikt en dat ging nog steeds goed. Wel heel goed inpakken!
2a Dat kan. Je kan ook tragant door icing mengen en daar stokjes van maken. Ik heb het zelf eens met hele stevige icing (zonder tragant) en een hele dikke spuitmond gedaan. (1 cm ongeveer) en die werden keihard!
3 zo dun mogelijk en dan nog dunner, het wordt zowat zo dun als papier. Ik heb het nog niet met marsepein gedaan, alleen met fondant en daar had ik wel tragant doorheen.
5 je kan 2 latjes nemen van de juiste dikte en dan daar tussen rollen. Met de uiteinden van je roller op de latjes zeg maar, alleen als het heel groot moet zijn lukt dat denk ik niet.
7 Ik heb wel kant en klare vlinders bewaard, maar dan braken de voelsprieten vaak af. Ik weet van anderen dat ze losse vleugels en voelsprieten bewaren en ze dan op het laatst in de lijfjes (die je dan pas spuit) zetten.
8 platte (puzel) plaatjes kan je tussen een laagje huishoudfolie bewaren, geboetseerde figuurtjes in een dichte koelkastdoos.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: Groentje is weer groen!!

Hoi Sasja
ook ik zal proberen een paar antwoorden te geven

1 je hoeft niet altijd 500gr te gebruiken Je kunt ook de hoeveelheid nemen die je nogig hebt en dan een beetje gum tussen je vingers pakken en door de paste kneden. (legde Debbie ons uit tijdens een demo)
2 net zolang als je fondant alleen moet je het goed inpakken omdat het sneller droogt
2a ik gebruik vaak spagetti stokjes
3 net als Mirjam. Sinds kort leg ik er een beetje huishoud folie over de fondant en dan druk ik de letters uit. (zeer goed idee van iemand hier op het forum!!)
4 Debbie werk echt met een halve centimeter dikke paste. Dat is voor de nederlandse termen veelste dik. Ik werk nu met 3mm als ik alleen marsepein of fondant gebruik. Gebruik ik een dubbele laag (allebei dus) dan rol ik het iets dunner uit
5 Ik rol mijn fondant tussen twee latjes uit die 3mm dik zijn
7 Sorry vlinders heb ik nog steeds niet gemaakt


Veel plezier met je nieuwe boeken
groetjes Francisca