1

Onderwerp: Bekleden

Misschien staat er al zo een vraag hier maar kon het zo snel niet vinden ..

Ik ben met mn eerste taart bezig en wil eerst kijken of ik het allemaal wel zo leuk vind als het allemaal lijkt dus om meteen nou allemaal "gereedschap" te kopen vind ik net even te duur ..

Hoe kan ik het beste mijn taart straks strak krijgen zonder al dat gereedschap?

2

Re: Bekleden

Zorg er in ieder geval voor dat je taart mooi strak is afgesmeerd, dat is de beste basis. Verder niet al te dun uitrollen. Kijk ook even bij de how to's. http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=169809
Een smoother is voor mij wel onmisbaar  ;)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

3

Ja die link heb ik het al helemaal gelezen alleen word daar ook gebruik gemaakt van allemaal "gereedschap"en ik wil best wat geld uitgeven maar wil het de eerste keer gewoon proberen kijken of ik het wel allemaal zo leuk vind .. Hoop dat er ook een andere manier is om mijn taart zo mooi te maken is ...

4

Gewoon beginnen zonder gereedschap en je handen gebruiken. Is het wel minder glad dan met een smoother, maar om te oefenen geeft dat niet.Met een glad met kan je ook afsmeren en met een aardappelschilmesje marsepein/fondant afsnijden.
Taart snijden gaat ook met een broodmes. Gewoon inventief zijn en gebruik maken van hetgeen in je kastjes en laatjes ligt.
Succes.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

5

een stuk pvc pijp om je marsepein te rollen

6

het smootheren kun je ook met een bol fondant doen, ergens op you tube gezien.
WOrdt de taart ook wat strakker van. :)

7

Helemaal super alle tips bedankt allemaal .. Ik heb nog 6 weken voor onze bruiloft ... Dus genoeg tijd om te oefenen.. Dat word veel taart eten :-)

Ik kwam er de eerste keer achter dat ik geen deegroller had  :grr:
Dacht van wel maja gelukkig had ik nog n nieuwe rol huishoudfolie in de kast. Daar heb ik mee gerolt haha Ging eigenlijk prima en plakt niet!
Zou zelf geen pvc gebruiken ivm giftige stoffen.
Ik heb ook geen gereedschap, ja de gebruikelijke spatels enzo.
Heb wel n platte soort botermes, daarmee smeer ik af en dat gaat ook prima.
Gewoon je keukenkastjes/laatjes bijlangs gaan, je wordt vanzelf creatief.
Als je t echt leuk vindt kun je beetje bij beetje alles kopen.

9 Laatst bewerkt door Soesie (20-03-2012 16:50)

Mikaat schreef:

Helemaal super alle tips bedankt allemaal .. Ik heb nog 6 weken voor onze bruiloft ... Dus genoeg tijd om te oefenen.. Dat word veel taart eten :-)

Je kunt ook een workshop volgen, de basis. Leerzaam gezellig en voor 30-35 euro weet je of het wat is voor je en heb je een lekkere taart.

Begrijp ik nou goed dat je je eigen bruidstaart gaat maken?

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

10

met een pizzasnijder kun je ook erg goed de rand onder aan je taart afsnijden zonder 'rafels' ed

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

11

Ik moet nog steeds een smoother kopen, dus de laatste keer heb ik het gladstrijken met de taartschep gedaan. Ging prima.