1

Onderwerp: Caramel short cake - chocoladelaagje

Sinds kort maak ik met enige regelmaat CSC's.  :9  :9

Wat mij opvalt (of eigenlijk begon mijn vriend erover) is dat de chocola op de bovenkant zo ontzettend snel smelt.
Ik bewaar ze in de koelkast en als ze daar maar even uit zijn dan wordt de bovenkant al zacht.

Weet iemand hoe dat kan? Want als ik een reep chocola heb dan smelt het echt niet zomaar weg.
Zou het komen omdat de chocola gesmolten is en toen weer afgekoeld?

Als iemand een tip heeft dan hoor ik dat graag! :)

~ Never waste a good crisis... ~

2

Re: Caramel short cake - chocoladelaagje

Kweet nie...Heb er nooit last van. Ik gebruik Milka repen voor CSC. Ze zijn ook lekker met witte sjoko :Y

3

Het is niet zo dat de chocola er weer afdruipt hoor. Maar wel dat het laagje wat zacht wordt terwijl als je een stukje chocola op aanrecht legt dat niet smelt.

Witte choco wil ik dit weekend proberen, lijkt me ook gaaf om het te kleuren. Zou dat gewoon met americolor of wilton kunnen?

twinstwins schreef:

Kweet nie...Heb er nooit last van. Ik gebruik Milka repen voor CSC. Ze zijn ook lekker met witte sjoko :Y

Ik gebruik ook altijd de Milka repen en heb er ook nooit last van, zou het aan de soort chocolade kunnen liggen?

Groetjes van Cora

5

Volgens mij moet je ongeveer 2/3e van de chocolade smelten en dan de rest van het vuur af erdoor roeren zodat alles smelt. Ik weet niet precies hoe het heet, maar op deze manier wordt chocolade volgens mij weer hard in tegenstelling tot wanneer je alles laat smelten. Probeer het maar eens.

Tieneke

6

Chocola moet je sowieso niet op t vuur doen maar als je t niet tableert of tempreert wordt t sowieso niet hard. Of je moet geluk hebben.

7

Jultie schreef:

Witte choco wil ik dit weekend proberen, lijkt me ook gaaf om het te kleuren. Zou dat gewoon met americolor of wilton kunnen?

Om chocolade te kleuren heb je oliedragende kleurstof nodig. Die is er van Wilton.
Gewone kleurstof is niet geschikt.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

8

Boska schreef:
Jultie schreef:

Om chocolade te kleuren heb je oliedragende kleurstof nodig. Die is er van Wilton.
Gewone kleurstof is niet geschikt.

Ik gebruik gewoon kleurstof van Wilton voor mijn pops en heb nergens problemen mee!!!...

Nu moet ik zeer binnenkort weer CSC maken om te kijken of ik daar ook last van heb :+ . Is me in ieder geval nog niet opgevallen.
Dat wat Tante Tien zegt, heb ik pas ook nog gelezen.

Met de verjaardag van mijn dochtertje wil ik graag roze CSC maken. Ben dus ook wel benieuwd of ik de gewone kleurstoffen kan gebruiken.

10

Ik smelt  mijn sjoko altijd aubain marie btw.....en heb nooit ergens last van....

Iig suc6. Ben benieuwd naar je roze CSC  :9

11

Ik smelt ook au bain Marie.
Kleurstof ga ik maar gewoon eens proberen  :D