1

Onderwerp: Xenos Marsepein en Fondant

Hi,

Misschien is deze vraag al een keer gestelt dus mijn excuus mocht dit zo zijn.

Maar iemand al de fondant en of marsepein van de Xenos al geprobeert is het makkelijk uitrolbaar en smaakt de marsepein goed en niet chemisch oid.

Donderdag moet ik voor een collega even een kleine taart maken dus ik dacht even naar de xenos ipv bestellen..

Dank voor het antwoorden..

2

Re: Xenos Marsepein en Fondant

ik gebruik ook van de xenos soms.. de fondant gaat makkelijk hoor werkt lekker de marsepein weet ik ff niet meer..die heb ik ook van de macro en 1 was best wel wat stug

3

monique69 schreef:

ik gebruik ook van de xenos soms.. de fondant gaat...

Thanks! dan ga ik het gewoon even proberen, mocht het niks zijn dan gewoon niet meer daar halen.

4

Enne, is die lekker en werkt die goed?

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

5 Laatst bewerkt door Kirst77 (02-05-2015 13:02)

.

6

ieeeuuuwwww die marsepein is echt vies zo chemisch niet doen hoor, gewoon lekkere marsepein nemen, anders is het zonde van je werk!!

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

7

mijn ervaring: de marsepein is erg grof en de fondant erg plakkerig. Beide vond ik ook minder lekker smaken!

Wees Jezelf dan ben je al gek genoeg!

8

hoi
vond ze allebei niet fijn

Ik heb de fondant geprobeerd en vond deze echt ontzettend vervelend om mee te werken... erg plakkerig en niet zo lekker. Misschien zit er een jamin in de buurt? Marsepein en fondant van Jamin werkt fijn en smaakt prima.

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

10

Ik wilde laatst de fondant halen hier bij de xenos maar de schappen waren leeg dus heb ik een weekendhulp de bedrijfleider erbij laten halen en zei vertelde me dat de fondant uit de schappen in alle winkels gehaald is want het heeft een zeer slechte kwaliteit en het zou nog wel even duren voordat er een nieuwe ontwikkelede fondant in de schappen zal liggen

11

ik heb laatst de fondant gekocht,maar hij is helaas meteen weer in de afvalbak beland.
Ik vond hem erg chemisch smaken en hij plakte heel erg,kreeg het niet eens meer van mn handen af. :nooo

groetjes yvon

12

wanneer je in de zoekfunctie xenos fondant intypt komen er 2 pagina's waar vast een antwoord voor je bij staat.

succes

13

Ik heb hier in Assen wel eens staan kijken bij de marsepein en fondant, maar ik begin er zowiso niet aan!
Het ligt helemaal weg te smelten in de winkel zelf.
Ziet er niet fijn en lekker uit. Dus ik laat het liggen.
Dan maar iets duurder uit zijn via de webshop en goede kwalieit hebben dan goedkoper en bagger te hebben.

Groetjes Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!

14

Ik vind de lekkerste marsepein toch wel van de webshop. Heb laast bij de Jamin gehaald, die is erg zoet. Het is net of ik dan in suiker hap ipv marsepein. Maar wel een goede tweede keus.

15

ik haalde mijn marsepein en fondant altijd bij MP Bart hier ook aktief op het forum, en ik ben echt groot fan van zijn marspein, errruuug   :9  :P

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

16

Dank allemaal voor jullie reacties!! Ik ga dus even bij de Jamin langs zo te lezen! Jammer van de xenos!!

@Chanttie57 ik ga Bart even opzoeken :-) dank voor de tip..

Ik heb ook voor een trouwtaart nodig maar die bestel ik bij jilliciousgoods die is errug goed en lekker.. maar ik heb nu even klein beetje nodig en niet veel dus even niks online bestellen..

mijn zusje had 1x van xenos meegenomen voor me..

plakboel en het bleef in mn molds hangen en ruikte en smaakte niet lekker

ikzelf ben niet zo'n kenner maar mn zusje al helemaal niet en die keek me toch zuur toen ze een hap van die fondant nam..

voor mij hoeft het niet

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

Ik heb mn eerste taart met marsepein vd xenos bekleed. Vond t hard en korrelig. Vond mn eerste taart dus ook niet zo mooi. Nu heb ik marsepein van funcakes, nog niet mee gewerkt. Ligt op mij te wachten tot woensdag  :D

19

http://i39.tinypic.com/30iyg43.jpg

Ik heb dit taartje met marsepein van de Xenos bekleed... was een dagje met vriendinnen en een vriendin zou de marsepein wel halen... wist ik veel dat ze naar de Xenos zou gaan *zucht*... al met al wel gelukt, maar je ziet gewoon stukken amandel zitten  :s

20

ik ben er ook niet tevreden over
heb het allemaal weg gegooid niet mee te werken geef mij maar fun cakes

Waarom bestel je niet ook alvast voor de trouwtaart? Het is hartstikke lang houdbaar toch? Of duurt dat voor de trouwtaart nog heeeeel lang?

22 Laatst bewerkt door chanttie57 (13-03-2012 15:55)

BakChanz schreef:

Dank allemaal voor jullie reacties!! Ik ga dus even bij de Jamin langs zo te lezen! Jammer van de xenos!!

@Chanttie57 ik ga Bart even opzoeken :-) dank voor de tip..

Ik heb ook voor een trouwtaart nodig maar die bestel ik bij jilliciousgoods die is errug goed en lekker.. maar ik heb nu even klein beetje nodig en niet veel dus even niks online bestellen..

Graag gedaan, en mocht je voor de trouwtaart nodig hebben, Bart heeft altijd genoeg op  voorraad, en fondant ook. En mocht dat niet zo zijn je kan altijd van te voren bestellen, dan zorgt hij ervoor dat het er is, ook emmertjes fondant, en opsturen kan ook nog!!

23

koekenbakkerBrinky schreef:

Waarom bestel je niet ook alvast voor de trouwtaart? Het is hartstikke lang houdbaar toch? Of duurt dat voor de trouwtaart nog heeeeel lang?

Voor de trouwtaart bestel ik al bij jilllicciousgoods.nl en een hoop ander bakspul. en het is begin juni de trouwerij..

24

Meerj schreef:

Ik wilde laatst de fondant halen hier bij de xenos maar de schappen waren leeg dus heb ik een weekendhulp de bedrijfleider erbij laten halen en zei vertelde me dat de fondant uit de schappen in alle winkels gehaald is want het heeft een zeer slechte kwaliteit en het zou nog wel even duren voordat er een nieuwe ontwikkelede fondant in de schappen zal liggen

Vrijdag de vernieuwde fondant gekocht. Moet zeggen dat het heel fijn werkt. Ze hadden ook veel nieuwe kleuren waaronder grijs. Die heb ik binnenkort nodig voor een bruidstaart dus heb ik het meegenomen. Het beviel me beter dan de regalice die ik altijd gebruik voor mijn decoraties.

Dit topic had ik eerder moeten lezen.
Ik ben een beginnende taartenmaker en heb vandaag dus fondant van Xenos gebruikt. Het werd een plakboel en het fondant werd erg snel slap.
Ik gaf de warmte de schuld, maar de volgende keer maar ander fondant nemen.

'Vraag niet wat de wereld wil, maar wat je hart laat zingen,
want wat de wereld wil, is mensen met een zingend hart'.