1 Laatst bewerkt door Loremieke100 (07-03-2012 21:11)

Onderwerp: Taart in thema van geboortekaartje

Het was een heel simpel kaartje maar heb toch nog gevloekt uiteindelijk. Ik had een nieuw merk suikerpasta dat ik nog niet gebruikt had. Alles begon te scheuren! Alles eraf en dan opnieuw beginnen kleuren en opnieuw bekleed. Opnieuw zat alles vol met scheuren! Snif snif! Dan maar achteraf een band gemaakt langs de zijkant en het zo wat weggewerkt.

De olifantjes had ik op voorhand gemaakt en waren al hard waardoor ik ze niet meer mooi tegen de taart kreeg. Weeral uit geleerd voor een volgende keer... Hoe doen jullie het als je iets op voorhand maakt? Het hard dan toch uit?
Diegene die de taart kreeg was er wel erg blij mee! (Oef  :) )
Oohja, ik ben een 6-tal maanden bezig met taarten. Dit is mijn vierde taart denk ik.

Bedankt voor het kijken en voor eventuele feedback!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HWQILZSU.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KZBJBTMV.jpg

2

Re: Taart in thema van geboortekaartje

heel leuk hoor!!

met marsepein hard het niet uit. maar dat bewaar ik dan ook in een afgesloten bakje. misschien dat je met suikerpasta/fondant het zo ook net niet keihard kan laten worden? zodat je nog een beetje model eraan kan geven?

en anders, laten drogen op de buitenkant van het bakblik, heb je redelijk dezelfde ronding gok ik?

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

3

Leuk taartje hoor!

Misschien kun je werkjes voor de zijkant van de taart de volgende keer iets gebogen laten uitharden, zodat ze naderhand gelijk aan de taart lopen?

Gr.
Sandra

4

Fondant figuurtjes goed afgedekt luchtdicht verpakken. Ik  doe ze onder vershoudfolie, en dan nog in een plasticzak. Of in zo'n seal zakje. Dan blijven ze zacht.

Maar je taartje is er niet minder leuk om hoor.

Bedankt voor de tips! Ik heb ze deze week al toegepast en het helpt inderdaad om ze in een afgesloten zakje te houden.