1

Onderwerp: Topping Rudolph met banketbakkersroom?

Hallo,

Ik ben nogal een beginner wbt het maken van cupcakes etc, maar nu heb ik een vraagje waar jullie vast het antwoord op weten ;-)

Ik heb net het boek van Rudolph en daarin staat een andere manier van een botercreme topping maken dan ik gewend ben. Normaal gebruik ik poedersuiker en boter of een mix van Funcakes voor boterceme.

Nu staat in het boek dat je eerst banketbakkersroom moet maken (staan 3 manieren) daarna maak je de boterceme en daar klop je de banketbakkersroom doorheen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit lekkerder dan gewoon botercreme? En kun je voor de banketbakkersroom ook de Funcake mix gebruiken? Of is dat weer dubbelop?

Bij de banketbakkersroom van Funcakes staat nml: "Tip: je kunt met deze mix ook een luchtige botercrème maken! Zet 50 gram poedersuiker, 100 gram mix, 250 milliliter water
en 250 gram boter klaar. 
Meng vervolgens de mix, de poedersuiker en het water in een kom tot een homogene massa. Laat de boter op kamertemperatuur komen en mix deze vervolgens goed romig. Voeg de banketbakkersroom aan de boter toe, mix het geheel nog even goed door en klaar is je luchtige botercrème!"

Volgens mij is dit laatste hetzelfde als Rudolph's recept???

Thanks!!

2

Re: Topping Rudolph met banketbakkersroom?

Ik heb laatst dr. oetker banketbakkersroom gemengd met funcakes botercrememix en dit was erg lekker voor toeven.
Het enige nadeel is dan wel dat ze in de koelkast bewaard moeten worden.

3

Ik gebruik het recept van Rudolph met banketbakkersroom van bakkersmaatje en dat is heel lekker en ik bewaar ze niet eens in de koelkast zelf mijn spuitzak met nog een restje laat ik gewoon in een koele kamer liggen.

4

Ik vind de manier van Rudolpf echt veel lekkerder dan de gewone botercreme van de mix. Er staan inderdaad 3 manieren in maar je kunt ook gewoon het rode zakje van Dr. Oetker gebruiken.
En ik bewaar ze niet echt in de koelkast.....

5

K maak altijd creme met banketbakkersroom

6