1

Onderwerp: Topping Rudolph met banketbakkersroom?

Hallo,

Ik ben nogal een beginner wbt het maken van cupcakes etc, maar nu heb ik een vraagje waar jullie vast het antwoord op weten ;-)

Ik heb net het boek van Rudolph en daarin staat een andere manier van een botercreme topping maken dan ik gewend ben. Normaal gebruik ik poedersuiker en boter of een mix van Funcakes voor boterceme.

Nu staat in het boek dat je eerst banketbakkersroom moet maken (staan 3 manieren) daarna maak je de boterceme en daar klop je de banketbakkersroom doorheen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit lekkerder dan gewoon botercreme? En kun je voor de banketbakkersroom ook de Funcake mix gebruiken? Of is dat weer dubbelop?

Bij de banketbakkersroom van Funcakes staat nml: "Tip: je kunt met deze mix ook een luchtige botercrème maken! Zet 50 gram poedersuiker, 100 gram mix, 250 milliliter water
en 250 gram boter klaar. 
Meng vervolgens de mix, de poedersuiker en het water in een kom tot een homogene massa. Laat de boter op kamertemperatuur komen en mix deze vervolgens goed romig. Voeg de banketbakkersroom aan de boter toe, mix het geheel nog even goed door en klaar is je luchtige botercrème!"

Volgens mij is dit laatste hetzelfde als Rudolph's recept???

Thanks!!

2

Re: Topping Rudolph met banketbakkersroom?

Ik heb laatst dr. oetker banketbakkersroom gemengd met funcakes botercrememix en dit was erg lekker voor toeven.
Het enige nadeel is dan wel dat ze in de koelkast bewaard moeten worden.

3

Ik gebruik het recept van Rudolph met banketbakkersroom van bakkersmaatje en dat is heel lekker en ik bewaar ze niet eens in de koelkast zelf mijn spuitzak met nog een restje laat ik gewoon in een koele kamer liggen.

4

Ik vind de manier van Rudolpf echt veel lekkerder dan de gewone botercreme van de mix. Er staan inderdaad 3 manieren in maar je kunt ook gewoon het rode zakje van Dr. Oetker gebruiken.
En ik bewaar ze niet echt in de koelkast.....

5

K maak altijd creme met banketbakkersroom

6

Ik heb dat boek ook, en ik maak de banketbakkersroom zelf. Het is niet veel werk, en erg lekker.

7

Petra27 schreef:

Ik heb dat boek ook, en ik maak de banketbakkersroom zelf. Het is niet veel werk, en erg lekker.

Hier ook! Laatst de bbroom gemaakt a la rudolph en gemengd met roomboter/poedersuiker zoals in het boek staat: super! Ik ga nooit meer de mix gebruiken  :nooo. Over de koelkast moet ik nog even nadenken.

Thanks!! Ga het snel uittesten!

9

Misschien een beetje een domme vraag maar is dit ook voor het afsmeren van een taart?

Ik ben namelijk nog niet zo thuis hierin en ga van het weekend mijn eerste taart maken.
Ik dacht dan kan ik dit recept daarvoor gebruiken.

Alvast bedankt  :)

10

Kan je prima mee afsmeren

11

DianaG schreef:

Misschien een beetje een domme vraag maar is dit ook voor het afsmeren van een taart?

Ik ben namelijk nog niet zo thuis hierin en ga van het weekend mijn eerste taart maken.

Heb ik geprobeerd met restantjes maar dat ging bij mij mis. Smelten.

12

angs cupcakes schreef:

Thanks!! Ga het snel uittesten!

Succes!

13

oke dankjulliewel! ik ga het gewoon proberen en mocht het niets zijn probeer ik het met iets anders :) Ik moet 24 maart een taart voor een verjaardag maken dus heb nog even de tijd om te oefenen  :D

14

smollebulle schreef:
DianaG schreef:

Ow dan zal de verhouding anders zijn :) dan heb k niks gezegd!

15

etmc schreef:
smollebulle schreef:
DianaG schreef:

Ow dan zal de verhouding anders zijn :) dan heb k niks gezegd!

Ja wellicht. Het was volgens recept uit het boek van rudolh en daar gaat al 250 ml melk in dus dat is best veel vocht.

16

Hallo,

Hoe maak je die botercreme dan.?

De botercreme 1 op 1 dan en daar banketbakkersroom door roeren.?

17

Recept botercreme.

1 deel suiker basterd is hier het beste voor.
2 delen boter
2,5 a 3 delen geleroom

Om het voorkomen van zieken en of doden is het erg aan te bevelen om botercreme met gele room in de koelkast te bewaren.

Als je zondigt zondig dan lekker

18

Dank je wel. En hoe lang kan je dat dan goed houden ?

19

In de koelkast 2 a 3 dagen houdbaar maar dit is afhankelijk van de hygiënisch bereiding van de gele room.
In de vriezer is het 2 a 3 maanden houdbaar.
Het lastigste is om deze na het koken snel genoeg af te laten koelen.
Ook je KA of Kennie moet schoon zijn en geen sporen van bloem biscuitmix oid bevatten.

Als je zondigt zondig dan lekker