1

Onderwerp: koeklollie maar icing problemen

voor mijn dochtertje heb ik leuke koek lollies gemaakt, de koekjes zijn klaar nu de decoartie nog.
Het leek me handig om met kant en klare icing te werken dus heb ik 3 kleuren wilton cookie icing gekocht in een fles. Deze moet even in de magnetron en daarna kun je ermee werken.
Echter loopt het ernorm en heb ik al 2 koekjes verpest...
hoe los ik dit op?
moet ik handmatig een dikkere icing maken voor de rand?

2

Re: koeklollie maar icing problemen

Ik ken de icing van Wilton niet, maar kun je niet wat poedersuiker toevoegen om het wat dikker te maken?

3

Ik lees ff mee

4

Ik maak meestal eerst de randjes met stevige icing om vervolgens mijn plaatje in te kleuren met dunnere cing.
Dan loopt t niet verder uit dan de randjes.
Let op dat.  Je eerst alle randjes maakt voordat je begint met inkleuren.

Hoop dat je hier wat aan hebt, succes

What goes around, comes around.
Sinds 1 januari 2012 bestaat n'Cakes: www.n-cakes.nl

5

Ik heb dit nog nooit gedaan, weet dus geen antwoord. Lees met je mee.
Heb je ook even gemeld, je staat in de verkeerde rubriek.

6

Verplaatst!

Ik heb geen ervaring met de wilton-icing, maar ik denk dat het verstandiger is om er wat icing bij te maken van de consistentie om lijnen te spuiten (Sweet sugar Belle heeft daar volgens mij wel een goede uitleg van, ik zal eens zoeken). En dan de Wilton icing gebruiken voor het invullen.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

volgens mij wordt de wilton icing niet hard...

8

Hmmm, als Biggeltaartgelijk heeft kun je misschien maar beter alles van zelfgemaakte royal icing spuiten...

http://www.sweetsugarbelle.com/blog/201 … d-to-rome/

Als je liever een Nederlandse uitleg hebt, hier op de site onder how to's staat ook een how toe van de koekjesfee.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

9

ls het de ready to use icing tubes zijn dan harden ze inderdaad niet uit. Bij de cookie icing staat dat het glad trekt (zal dus redelijk vloeibaar zijn) en hardt wel uit. Geen ervaring mee, maar lijkt me inderdaad niet iets om handig lijntjes mee te trekken. Maar aandikken is volgens mij ook niet goed te doen... lijntjes van RI dan maar?