1

Onderwerp: taart in 2 dagen maken

ik heb voor vrijdag een taart nodig, en die wil ik in 2 dagen maken.
de ene dag de biscuit maken en de andere dag bekleden. zal ik de eerste dag dan ook gelijk de taart vullen? wat is handig en jullie ervaring hierin?

2

Re: taart in 2 dagen maken

Zou ik wel doen, de ene dag cake bakken afkoelen vullen en afsmeren.Nachtje in de koelkast en dan volgende ochtend nog een keer afsmeren en dan bekleden.

Succes!

Neem ook eens een kijkje op:https://www.facebook.com/Manoa-taarten

3

ikzelf vul juist zo laat mogelijk. dus vrijdag taart=donderdagavond vullen.

dan woensdag biscuit + decoratie klaarmaken
donderdag vullen/afsmeren/bekleden en de deco erop.

Je kunt alleen tijd verspillen,als je vergeet ervan te genieten

4

Zoiezo is biscuit makkelijker om mee te werken als het een dag oud is.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

5

rorico schreef:

ikzelf vul juist zo laat mogelijk. dus vrijdag taart=donderdagavond vullen.

dan woensdag biscuit + decoratie klaarmaken
donderdag vullen/afsmeren/bekleden en de deco erop.

doe je het zo laat mogelijk vullen zomaar of om een reden?
en wat doe je dan met de biscuit?
en waar bewaar je de decoratie van fondant dan, vor de andere dag?

Ik zorg altijd dat ik de biscuit van te voren bak, zodat hij een nachtje in de diepvries kan, das makkelijker werken (snijdt makkelijk) en hij smaakt lekkerder....
's Morgens ontdooi ik de taart even op het aanrecht, in de diepvrieszak en vul hem dan (altijd zo laat mogelijk, dan heeft de klant versere vulling), Ik smeer m af en laat m een paar uurtjes opstijven. En dan het bekleden.
Als je vantevoren al decoratie hebt gemaakt kan die er gewoon op, dat kun je hééél lang bewaren!
Succes er mee!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

7

Ik laat het afhangen van de vulling. Als het op basis van bc is dan vul ik de eerste dag, als het op basis van slagroom is dan vul ik zo laat mogelijk.

Groetjes, Monica

8

Esther161068 schreef:

Ik zorg altijd dat ik de biscuit van te voren bak, zodat hij een nachtje in de diepvries kan, das makkelijker werken (snijdt makkelijk) en hij smaakt lekkerder....
's Morgens ontdooi ik de taart even op het aanrecht, in de diepvrieszak en vul hem dan (altijd zo laat mogelijk, dan heeft de klant versere vulling), Ik smeer m af en laat m een paar uurtjes opstijven. En dan het bekleden.
Als je vantevoren al decoratie hebt gemaakt kan die er gewoon op, dat kun je hééél lang bewaren!
Succes er mee!

is de taart dan al snel ontdooid, of duurt dat wel even? en waar bewaar je de decoratie als je het van te voren al hebt gemaakt?
ik heb de taart inprincipe een vrijdagavond nodig, maar ik heb geen tijd om er vrijdag nog wat aan te doen, dus dan is het handig om woensdag de biscuit te maken en de decoratie en dan donderdag vullen en bekleden?

rienneke schreef:
Esther161068 schreef:

Succes er mee!

is de taart dan al snel ontdooid, of duurt dat wel even? en waar bewaar je de decoratie als je het van te voren al hebt gemaakt?
ik heb de taart inprincipe een vrijdagavond nodig, maar ik heb geen tijd om er vrijdag nog wat aan te doen, dus dan is het handig om woensdag de biscuit te maken en de decoratie en dan donderdag vullen en bekleden?

Ja hoor, dat kan prima!
Decoratie bewaar ik of op een plastic mapje, zo in de kast, dan wordt het wat harder en is het makkelijker op de taart te plaatsen zonder dat het vervormt. Of ik plaats het op een plastic mapje in de diepvries. Het is dan ook makkelijk op de taart te plaatsen maar wordt niet hard. Net wat je wil dus!
Taart is na een uurtje ongeveer wel te snijden hoor!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

10

Ik vul het liefst ook zo laat mogelijk omdat ik niet altijd weet wanneer de taart gegeten wordt. Maar soms vul ik (bv) donderdagavond, decoreer vrijdag en zaterdagochtend wordt de taart dan opgehaald. Ik vind het anders teveel stressen (ben nogal precies  :rolleyes: ) wanneer ik alles op 1 dag moet doen. Zeker met een 3-laags taart. Ik gebruik eigenlijk altijd bc. Wanneer mensen slagroom willen vul ik wel op het laatst en probeer dan zoveel mogelijk decoraties van te voren te maken.
Decoraties/puzzels bewaar ik in een zipp-zakje en boetseersels in een luchtdicht bakje. Een strik bv droog en stofvrij. Decoraties kun je meestal al een paar weken van tevoren maken.