1 Laatst bewerkt door smarianne (03-03-2012 19:38)

Onderwerp: Taart voor Djamila met verhaal

Deze taart plaats ik niet zo zeer voor de show maar om het vooral bekend te laten worden. De moeder bestelde enthousiast voor haar Prinses Djamila en omdat ik goed van vertrouwen ben en het tot altijd nog goed is gegaan met afhalen en betalen heb ik net zo gehandeld als anders. De taart werd niet afgehaald en heb er zelfs mijn best voor gedaan dat ie werd gebracht omdat madammeke haar auto kapot was (ja ja).......Tot op heden nog geen cent gezien en vervelend contact met haar erover gehad. Mocht iemand een verdachte opdracht uit Leeuwarden krijgen mail me dan. Ik ben n.l. in bezit van de adresgegevens!

Er zijn vast meer dames met dit soort vervelende ervaringen en misschien is het een idee om een rubriek aan te maken waar dit soort stouterikken worden vermeld.

Het heeft mijn houding wel veranderd want ik ga nu niet meer zomaar elke bestelling voor een vreemde aan nemen. En zeer zeker wél een aanbetaling vragen. Ben zwaar terleurgesteld en kan me niet begrijjpen dat je zo wordt genaait om een paar luizige centen waar ik uren heb voor staan zwoegen. Dát er zulke oneerlijke onbetrouwbare mensen bestaan................................
daarom dit topic

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZOC7VFSD.jpg

2

Re: Taart voor Djamila met verhaal

Hij is erg mooi geworden!!

Ik ben alleen bang dat dit niet mag van Marianne. Dit is al vaker voorgekomen helaas.
Ik ben ook goed van vertrouwen. (misschien moet ik daar toch eens verandering in brengen)

Maar je hebt de taart daar afgegeven zonder geld te krijgen??

Liefs, Zanoni

3 Laatst bewerkt door smarianne (03-03-2012 10:26)

Als je bedoeld een rubriek? Dit mag wel want er staat ook een lijst op gereedschappelijk.nl
Dat is ook weer een heel verhaal want mijn zwager was mijn nichtje aan het verhuizen naar Leeuwarden en moest onze bus daarvoor gebruiken. Dus heb ik hem de taart mee gegeven omdat ik het zo zielig voor haar vond dat haar auto kapot was en prinses Djamila haar verjaardag in het water zou vallen. Daar aangekomen was ze er niet en was alleen de klusjesman daar met het laminaat aan de gang. Ook zo vaag.......... Ik haar bellen en zij verzekerde mij dat ze het geld zou overmaken omdat zij nog in het oude huis aan de gang was en ze dat weekend over gingen. Vroeg me ook af wanneer ze de taart dan nodig hadden.........
'k wilde mijn zwager ook de hele dag niet met die grote taart om laten rijden dus heeft ie hem daar afgegeven.

4

Jeetje, wat vervelend zeg!
Ik heb net m'n eerste bestelling (van een vreemde) maar heb wel een aanbetaling gevraagd, anders begin ik er niet aan.

Wat een vervelende situatie

Moshana's taarten, magie is niet ver te zoeken
www.facebook.com/moshanas.taarten

Een mooie taart met een heel vervelend verhaal.
Bij mij gaat er geen taart de deur uit voordat ik het volledige bedrag (uiterlijk 2 weken vantevoren) op mijn rekening heb staan...

Life is what you bake it.

6

Wat sneu voor je, gelukkig bak alleen voor bekenden. Maar ik lees wel eens vaker wat over vervelende ervaringen op dit forum. Ik ben van mening dat men wat zakelijker moet zijn, sommigevan jullie zijn veel te aardig en lijken wel desperate en o zo blij dat ze voor iemand mogen bakken tewijl het eigenlijk andersom moet zijn, men moet blij zijn dat voor hun (meestal tegen lage prijs) een hele persoolijke unieke taart wordt gemaakt.

Groetjes Marjon

7

Wat Zanoni bedoeld is dat met naam & toenaam hier op het forum vermelden niet mag.
De taart is prachtig, het verhaal is echt ontzettend balen voor je.
Maar hoeveel begrip ik ook voor je heb, op deze manier namen bekend maken is echt niet de bedoeling. Dus ik ga iig je titel wijzigen, als jij je startpost dan kan wijzigen..

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8 Laatst bewerkt door Paola (05-03-2012 09:08)

Een prachtige taart waarin je de werkuren ziet zitten.
Wat ontzettend vervelend voor je en wat zul je teleurgesteld zijn  :s
Hopelijk lucht het wat op om het hier even te kunnen ventileren.
Maar de taart is een plaatje hoor!!!

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

9

Een super mooie taart!!
Wel erg vervelend hoe het allemaal gelopen is, zeker na alle moeite die jij gedaan hebt ( en er zelfs nog voor zorgen dat hij op de plaats van de bestemming komt). Gewoon niet te geloven dat er zo'n brutale mensen zijn!

10 Laatst bewerkt door smarianne (03-03-2012 19:46)

Kan er niet tegen dat er mensen bestaan die er gewoon op uit zijn om anderen te besodemieteren. En ook nog voor je bloedeigen kind over de rug van iemand anders. Vind dat ze zich moet dood schamen.

@ Marjonz Ik maak taarten genoeg en heus niet desperate! Ben er gewoon met open ogen ingetrapt

Heb aangepast M

11

wat enorm balen zeg!
tis bijna zonde dat de taart zo mooi is :D

groetjes Leontine

12

Tjonge, wat asociaal!!!! Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent.
En wat een schitterende taart heb je gemaakt  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Veni Vidi Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken :)

13

Prachtige taart, vervelend verhaal!

Als je dit zakelijk doet, gewoon een officiele factuur sturen met duidelijke betaaltermijn. Herinnering, incasso, enzovoort.

Als je dit als particulier doet, per post een brief sturen waarin je dringend verzoekt het geld over te maken. Doe het handgeschreven (het moet niet te profi worden, anders kan de belastingdienst weer gaan klagen dat je semi-zakelijke facturen stuurt) en uiteraard zonder BTW. Zet er ook een duidelijk termijn in (hooguit 14 dagen, je hebt al geleverd) en welke uiterste betaaldatum dat dan dus is. Zet er in dat je bij overschrijding van de betaaldatum aangifte doet bij de politie. (Dat helpt niet veel, want de politie is geen incassobureau, maar dat weten die oplichters hopelijk niet). Als je een opdrachtbevestiging in je mail hebt van de oplichter, doe dan een printje bij de brief. Dan snapt de oplichtster hopelijk dat er bewijzen tegen haar zijn.

De taart is inderdaad prachtig. Het is ongelofelijk dat er zulke onbeschofte mensen rondlopen, je krijgt het gewoon niet verzonnen!
Ik bak tot nu toe nog steeds voor bekenden, maar als ik het een keer doe voor mensen die ik niet ken, zal ik ze zeker van te voren laten betalen of een aanbetaling laten doen.

Een blij gezicht opent alle harten!

15

Jeetje, Marianne, ik schrik ervan, wat vervelend voor je. En wat een rotstreek van die mevrouw!!! Wel een plaatje van een taart, dat dan weer wel! :Y

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

16

heel erg onbeschoft,snap niet dat er zulke mensen rondlopen :mad:
zonde van de hele MOOIE taart :(

17

Wat een schitterende (en ongetwijfeld lekkere) taart heb je gemaakt! Laat je niet ontmoedigen door dit gebeuren maar ga vooral door. Helaas ken ik de persoon in kwestie en ik kan alleen maar zeggen: aangifte doen. Er loopt al een andere aangifte voor iets dergelijks en optelsommen tellen wel in dit geval. Meer wil ik hier niet over kwijt want dit is juist een feestelijke site. Let's make more of those very nice cakes:-)

18

Om toch nog een beetje positief te blijven, ik vind je taart echt prachtig! Het kroontje is ook zo mooi gelukt!

Ik denk alleen dat ik de taart daar NOOIT had achter gelaten.. Uhh.. Ja misschien tegen het raam geplakt..  :shh:

19

Jee, wat een naar verhaal. Terwijl de taart zo mooi is  :thumb: . Weet niet of ik de taart nagebracht zou hebben.......
Ik heb het nog niet meegemaakt. De meeste betalen contant bij afhalen. Overigens wacht ik nog wel op een flink (vind ik dan) bedrag maar daar ben ik niet echt bang voor dat dit niet betaald wordt (hoop ik :s ). Diegene wil veel te graag dat haar zoon met mijn zoon vrienden is/blijft... :D

20

Marjonz schreef:

Wat sneu voor je, gelukkig bak alleen voor bekenden. Maar ik lees wel eens vaker wat over vervelende ervaringen op dit forum. Ik ben van mening dat men wat zakelijker moet zijn, sommigevan jullie zijn veel te aardig en lijken wel desperate en o zo blij dat ze voor iemand mogen bakken tewijl het eigenlijk andersom moet zijn, men moet blij zijn dat voor hun (meestal tegen lage prijs) een hele persoolijke unieke taart wordt gemaakt.

Ik zou het niet desperate willen noemen. Gewoon aardig ja. En tegenwoordig hoef je dus niet meer gewoon aardig te zijn, daar wordt je op afgestraft. Hoe erg is dat! Je kunt dus gewoon niet meer op mensen vertrouwen. Ook ik heb dat moeten leren door keiharde lessen. Jij staat je daar helemaal uit je jurk te werken voor een mooie taart. Denkt mee, helpt de taart bezorgen en wat krijg je? Je bent besodemietert op een hele nare manier. Waarschijnlijk was de auto niet kapot, maar kwam het gewoon even niet meer uit, het was uiteindelijk te duur, noem maar op.
Vreselijk, ik begrijp niet dat mensen een dief willen zijn voor dat geld.
Het spijt me, maar het is toch te gek voor woorden dat je naïef wordt genoemd (niet door jou) terwijl je gewoon normaal doet. Ik vind het normaal dat je afspraken nakomt, betaalt wat je heb gekocht of besteld en fatsoenlijk met een ander omgaat. Maar kennelijk leef ik onder een steen. :(

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

21

Wat naar!!! Echt zo jammer dat sommige mensen zo onbetrouwbaar zijn  :nooo  :nooo  :nooo
Het ergste is nog dat ze een ander verplichten om wantrouwend te worden, terwijl dat niet degene zijn die iets fout doen. (sorry moest ik toch even kwijt)

Je taart is trouwens echt prachtig  :thumb:  :thumb:  :thumb: Dat is er weer zo een waarvan ik hoop dat mijn taarten ooit zo mooi worden :D

22

jeetje was ontzettend aso!

Erg toch! Zo raak je het vertrouwen in de goedheid van mensen wel kwijt...

Maar de taart is echt prachtig! Wat een kunstwerk!

Een taart maakt van elke gelegenheid een speciale gelegenheid!

24

Ik lees toevallig dit topic en was even benieuwd of er al geld overgemaakt was en het misschien uiteindelijke goed afgelopen is.

25

Nou ik denk het niet nee :mad:

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!