1

Onderwerp: rafeltjes aan oa letters

Hoi, wie kan mij vertellen hoe ik toch de letters zonder rafeltjes uit de tappits kan krijgen......doe al tylose erdoorheen..maar dan nog lukt het me niet ze super glad te krijgen. ben dus nog erg druk daarna om ze opte strakken

2

Re: rafeltjes aan oa letters

HOi Isabelle,

Ga eens naar de site van Lara dan kan je bij de how-to's een hele mooie handleiding zien van de tappits.

Succes!

3

Het helpt volgens mij al als je je fondant /marsepein na het uitrollen eerst nog even omdraait voordat je gaat uitsteken....

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

De site van Lara heb ik al bezocht en volgens die methode doe ik het ook, maar het lapje omdraaien heb ik nog niet geprobeerd.

5

Dun genoeg uitrollen zodat de letter in je tappit blijft hangen (inderdaad met tylose) en dan even met je vinger langs de randjes van je letter gaan voordat je 'm er uit mept..;)

De ene keer gaat het bij mij ook beter dan de andere keer...het lapje fondant moet al even gedroogd zijn dan mep je de letters er beter uit (maar ook weer niet te droog om de rafeltjes beter weg te kunnen strijken)

6

Ik krijg ze uberhaupt niet uit de tappits... Heb al 1 lineaaltje kapot gemept.

7

als je je tappit in een stukje fondant duwt en dan heen en weer schuifelt over je tafel gaan de meeste rafels er af hoor, ander moet je nog even met je vingers over de letter terwijl ze nog in de tappit zit.

als je letter in je tappit blijft hangen is er te weinig tylose in. Anders effe je tappit door de poedersuiker halen en dan pas in de fondant duwen, gaat alleen maar met witte fondant anders is je letter vuil.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010