Onderwerp: HELP! Welke kleur bij dit jongetje?

Ik heb een jongetje geboetseerd maar nu twijfel ik een beetje over de kleur taart die eronder moet. Ik dacht eerst lichtblauw, maar nu neig ik naar groen... Nou ja, eigenlijk weet ik het gewoon helemaal niet! Suggesties zijn welkom!

Over de opdracht; ik moet een taart maken voor een jongetje die vorig jaar een zware hartoperatie heeft gehad. In maart mocht hij weer naar huis. Afgelopen december is hij één jaar geworden, maar voor zijn ouders is de dag dat hij thuiskwam ook een soort geboortedag, die ze graag willen vieren :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VVBSVYLA.jpg

Een taart maakt van elke gelegenheid een speciale gelegenheid!

2

Re: HELP! Welke kleur bij dit jongetje?

Wat een schattig jongetje en wat een mooi verhaal. Ik zou persoonlijk zeggen lichtblauw, vind ik gewoon beter passen denk ik....

moeilijk altijd om een kleur te kiezen, succes  :thumb:

3

Groen? Kun je er nog gras van maken met bloemtjes of zo.....

groetjes Wilma

4 Laatst bewerkt door evelotte (01-03-2012 11:58)

Wat een verhalen komt men hier tegen, pfff...
Maar je hebt een leuk mannetje gemaakt.
Ik zie er ook een lichtblauwe taart onder. (evt. het mannetje zittend op een wit rondje of een kleinrondje met gras...  :think: )
Misschien met van die vrolijke grassprietjes langs de onderkant en wat kleine bloemtjes en vlindertjes/vogeltjes/bijtjes/ lievebeestjes...
Een beetje voorjaarachtig... om het zomaar te zeggen.
Groetjes en succes!

Happy Cake Day!

5

Ik dacht zelf meteen aan groen.
Maar denk dat als het lichtblauw wordt je met een kleedje onder het jongetje ook perfect weg komt.
Zou hem er niet rechtstreeks op zetten vanwege de blauwe broek.

A new hobby, a new challenge

6

Ik zou eerder voor groen gaan.
Inderdaad als gras, eventueel op een kleedje zoals lindaxcxa zegt.
Met wat lekkers om hem heen, als picknick?
Hij is erg leuk trouwens!  :thumb:

I may not be perfect, but i'm always me

7 Laatst bewerkt door Zoetezinnen (01-03-2012 13:19)

Ik zou ook kiezen voor lichtblauw en dan ipv een kleedje een groen klavertje 4 waar hij dan op zit (omdat ze zo'n geluk met hem hebben). Mijn complimenten voor je boetseerkunsten trouwens, hij is echt supermooi!

(ff offtopic, maar welk merk fondant gebruik je, het ziet er zo mooi en strak uit)

Groetjes, Marleen!
Neem ook eens een kijkje op mijn blog voor veel zoete (on)zin: www.zoetezinnen.nl

8

Ik zou zelf limegroen kiezen van Americolor en anders heeel lichtblauw. Leuk poppetje trouwens!

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

Bedankt voor de leuke reacties! De meeste stemmen zijn voor groen, dus ik weet wat ik morgen kan gaan doen ;)

Zoetezinnen schreef:

Ik zou ook kiezen voor lichtblauw en dan ipv een kleedje een groen klavertje 4 waar hij dan op zit (omdat ze zo'n geluk met hem hebben). Mijn complimenten voor je boetseerkunsten trouwens, hij is echt supermooi!

(ff offtopic, maar welk merk fondant gebruik je, het ziet er zo mooi en strak uit)

Ik vond het idee van het klavertje trouwens superleuk! Ben alleen bang dat ik die niet mooi strak uitgesneden krijg.

Ik heb voor de broek en het hartje fondant van funcakes gebruikt (hartje = voorgekleurd) Voor de rest heb ik marsepein gebruikt (eveneens van Funcakes) Voordeel van marsepein (vind ik) is dat je niet zulke naden krijgt als bij fondant. (Voor het hoofd/armen/voeten heb ik trouwens een mengsel van marsepein en fondant gebruikt omdat ik anders de kleur niet mooi krijg)

Een taart maakt van elke gelegenheid een speciale gelegenheid!

10

Wat een schatje!
Inderdaad lekker fel groen met bloemetjes,lieveheersbeestjes enz