1

Onderwerp: Wat is wijsheid

Ik heb gisteren een biscuit gebakken en die afgekoeld in een pedaalemmerzak op het aanrecht bewaard om vandaag te vullen en te bekleden.

Nu heb ik net het biscuit gevuld met jam en vanillie BCM en afgesmeerd en word ik gebeld of het ook een dag later kan...Het biscuit staat nu dus gevuld en afgesmeerd in de koelkast en ze komen het taartje donderdag om 16:30 halen en het word vrijdag 1 maart in de ochtend gegeten....

Wat is wijsheid....Laat ik het in de koeling of stop ik het in de vriezer en hoe doe ik dat.....Het is een afgesmeerde maar onbeklede biscuit....

2

Re: Wat is wijsheid

ik zou m zo in de koelkast bewaren
uitdrogen doet ie niet want hij is afgesmeert toch?
en de creme en de jam zijn goed houdbaar zeker in de koeling

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

3

Ik zou wel durven gokken op koelkast. Morgen of vanavond bekleden, dan blijft de cake zo vers mogelijk.
Succes ermee

4

Ik ben het met de vorige twee eens, dat moet makkelijk in de koelkast kunnen. Dan kun je morgenavond op je gemakkie bekleden of donderdag overdag.

Tieneke

5 Laatst bewerkt door djehr (28-02-2012 21:04)

tsja...meningen kunnen verschillen maar een biscuit dat maandag gebakken is tot vrijdag bewaren zou ik persoonlijk niet doen. Ik zou hem dan toch gewoon vandaag afmaken (want dat was je toch al van plan?) en in de vriezer doen. Donderdagmiddag in de koelkast laten ontdooien dan heb je vrijdag nog een verse taart die ook nog lekker is als ze zaterdag ook nog een stukje willen.

[edit] heb niet goed gelezen. Taartje wordt donderdagmiddag opgehaald. Dan 's morgens uit de vriezer in de koelkast laten ontdooien. Dan zal hij misschien nog niet helemaal ontdooid zijn donderdagmiddag maar vrijdagmorgen zeker wel én lekker vers

ik ben het met djehr eens, dus dan nu afmaken en invriezen.

sowieso vind ik het erg ruim genomen om op maandag al te bakken voor donderdag, en dan nu zelfs voor vrijdag.

I never met a calorie I didn't like....

7

taartenprinsesje schreef:

ik ben het met djehr eens, dus dan nu afmaken en invriezen.

sowieso vind ik het erg ruim genomen om op maandag al te bakken voor donderdag, en dan nu zelfs voor vrijdag.

Ze zouden het morgen komen halen en dan zelf in de vriezer doen...en nu word het dus donderdag om 17:30 dat ze de taart komen halen....

Ik heb de taart nu afgesmeerd in de koeling staan....Ik kan het eventueel nu in de vriezer doen en dan donderdagochtend er uit halen?? Ik moet zelf om 13:00 uur op mijn werk zijn dus voor die tijd moet ze bekleed zijn....Dus hoe ver van tevoren haal ik het uit de vriezer zodat het gewoon normaal zonder al te veel problemen bekleed kan worden...

8

ja ik zou hem ook in de vriezer doen. donderdagochtend als je wakker wordt gelijk eruit halen. volgens mij gaat het bekleden super als ie nog bevroren is! wat zal ie strak worden :)

9

chantal1980 schreef:

ja ik zou hem ook in de vriezer doen. donderdagochtend als je wakker wordt gelijk eruit halen. volgens mij gaat het bekleden super als ie nog bevroren is! wat zal ie strak worden :)

Hihihi ik heb um net bekleed in de vriezer gedaan..... :+

10 Laatst bewerkt door Carien (28-02-2012 22:41)

maar wat zal die zweten :s  :think:

ik zou geen bevroren biscuit bekleden hoor, dat gaat vast niet goed :nooo

edit: net te laat met m'n reactie zie ik ;)  Bekleed ingevroren; nu gaat het niet meer mis :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

:o ik heb geen ervaring met invriezen, maar anderen wel, dus het komt vast helemaal goed!  :thumb: dat je hem ingevroren hebt

I never met a calorie I didn't like....

12

kan je een bekleede taart met fondant of marsepein invriezen dan????

13 Laatst bewerkt door djehr (29-02-2012 16:09)

rana schreef:

kan je een bekleede taart met fondant of marsepein invriezen dan????

:lol:  :Y  :Y ...heel goed zelfs.
Gewoon in een taartdoos of een grote zak. En als je de taart weer nodig hebt haal je hem 24 uur van tevoren uit de vriezer en laat hem (in dezelfde verpakking waarin je hem hebt ingevroren)  in de koelkast ontdooien. (dus niet buiten de koelkast want dan gaat hij heel erg zweten en smelt je marsepein/fondant).