1

Onderwerp: Welke maat?

Hoi hoi,volgende week ga ik bij mijn dinnie op bezoek.En ze wilt een taart van mij maar weet niet welke smaak.Dus ik dacht ik maak 2 kleine taartjes en die vul ik met  de keuze`s waar ze tussen twijfelt. Uiteraard is dat voor haar kosstenloos!

Maar nu mijn vraag.Ik denk dat en taartje van 3 stukjes voldoende moet zijn.Het gaat alleen om te proeven!

Welke vorm moet je daar voor gebruiken? Ik lees veel over Blanda`s maar hoeveel moet er van wat in?

if youre happy and you know it clap your hands

2

Re: Welke maat?

Ik zou dan de blanda's 12 cm gebruiken. Eén zo'n taartje is voor 3 à 4 personen.
Ik maak altijd botercrème van de funcake mix, als ik daarvan 1 portie maak, dan is dat zat voor 2 van die taartjes, voor 1 laag vullen én afsmeren. De botercrème kun je dan de smaakjes geven die je wilt.  Ik vul ze altijd in 2 lagen, meestal bc met jam.
Als je dan nog bc over hebt dan kun je die prima invriezen.

In de tabellen staat hoeveel mix je nodig hebt voor een blanda van 12 cm. Ik maak meestal mix voor een taart van 20 cm en dan vul ik daar meerdere blanda's mee. Wat ik niet nodig heb vries ik in voor een volgende keer. Je vult ze tot ongeveer 2 cm. onder de rand.

Groetjes, Monica

3

Re: Welke maat?

Mookje super bedankt! :thumb:
Helemaal gelukkig!

:lol:

if youre happy and you know it clap your hands