1

Onderwerp: na het zien van...

Life and Cooking kwam ik hier terecht,het punt alleen is dat ik dus nog nooit een taart heb gebakken :o Hoe dan ook om het te proberen is er geen betere site dan deze denk ik !? Ik zal me voorstellen ! Ik ben Ageeth 33 jaar (nog) woon samen met mijn ventje en 2 kindjes :D Ben samen met datzelfde ventje eigenaar van de plaatselijke supermarkt en daarnaast zijn mijn grootste hobby's lezen en een beetje rondneuzen op de www...Nou ik hoop hier toch wat te leren,heb denk ik wel een hoop vragen hoor ! ;)

Groetjes Ageeth

2

Re: na het zien van...

Welkom Ageeth! Je vindt hier een heleboel info over je taart bakken

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Dankjewel Carin

Even een vraagje,als leek waar begin ik hier op dit topic !?

4

Leuk, de het eerste nieuwe lid na de Life & Cooking-reclame!

Welkom!
Ga lekker op de site kijken (vooral de receptenhoek is handig, staat links in het menu) en de zoekfunctie op het forum is erg handig om allerlei soorten onderwerpen te vinden.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

5

Euh, tja dat is een goede. Ten eerste, de faq, in het menu links, als je dan nog wat wilt weten, (dat wil je trouwens echt wel) kan je naar de zoekfunctie, klik op zoeken bovenin. Als je het echt niet kan vinden mag je altijd je vraag posten!
Veel succes en plezier.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Kijk vooral bij de howto's, en als je mooie dingen wil zien: ga naar de gallery en naar de taartenparade :)

7

Ok ben al een beetje aan het neuzen maar de termen slaan me om de oren,pfff
Maar goed ik ga vol goeie moed verder !! :)

8

Dat gevoel had ik 8 maanden geleden ook. Maar dat verdwijnt snel en dan voel je je hier helemaal thuis (en maak je mooiere taarten dan je ooit had durven dromen!!!).

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

9

Waar je begint met zoeken? Overal :lol:
De galerie (staat links) en de taartenparade om foto's te kijken. De how to's (staat links) en de receptenhoek (ook links) om info te vinden.
Verder kun je met de zoekfunctie (staat bovenin) gericht zoeken op zoekvragen die je zelf ingeeft.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

10

Ik denk dat maar eens ga beginnen met de barbietaart ! Of zou dat te hoog gegrepen zijn ? Ik weet wel dat mijn dochter er erg blij mee zou zijn !! :)

11

Allereerst welkom op de site en in taartbakland
Waar beginnen? bij het begin, basis spulletjes aanschaffen, een kapsel bakken (we bakken geen taarten, maar kapsels :D) marsepein/fondant kleuren, kapsel vullen, bekleden, decoreren.........en een prachtige taart is geboren.

Mijn eerste taart was ook een barbietaart en die staat heel goed beschreven hier (de computer stond op de pagina, zodat ik heen en weer kon lopen) en die was best gelukt vond ik zelf (viel nog niet mee, neem er vooral veeeeeeel tijd voor, want het was nachtwerk voor hij af was)

Of oefen eerst met wat kleine taartjes, de familie is er vast blij mee :Y

Alles goed???? nee 3 fout

12

Welkom op dit gezellige forum

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

Welkom bij de club!
en wie weet kun je de taarten manie bij jouw in de buurt opwekken en gelijk de inventaris van je supermarkt aanpassen!!

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

14

Kom maar op met je vragen hoor Ageeth! Veel bakplezier

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

15

Welkom op dit verslavend forum haha

Veel bakplezier!!

Groetjes Marlies.

16

Heeee Ageeth!  (goeie naam (mijn moedertje heet ook zo!) maar je hoort 'm niet vaak!)

Welkom hier op de site en dit gezellige forum. Ik kan me voorstellen dat het je in eerste instantie flink duizelt... zoveel termen, zoveel mensen, zoveel foto's, ideeen, spulletjes en adviezen.

Maar, wat anderen ook al zeiden: eerst eens rustig kijken. Wat wil je precies? Wat heb je nodig? Waar kun je mee beginnen? De webshop is een uitkomst voor benodigdheden en de zoekfunctie zijn superhandig voor vragen.

Ik wens je heel veel plezier en succes bij het bakken en decoreren en ik kijk uit naar je eerste taart!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

17

Even een vraagje: Waar halen jullie je spullen en als je ze via deze site besteld hoelang duurt het voor je ze in huis hebt ?

Zal later wat uitgebreider reageren maar ben nu bij mijn ouders...:)

18

Meid via de webshop hier bestellen. Een perfekte service en meestal een dag na bestelling in huis! Geloof dat het officieel binnen twee werkdagen is. Staat in de gegevens van de webshop!
De meesten van ons bestellen hier!

19

hallo welkom hiet en veel succes

de spullen die je via de site besteld duur meestal 2 dagen (maandag bestelen en betalen woensdag in huis ) is bij mij nog nooit mis gegaan heb mij spullen altijd op tijd ik wens je veel succes en heel veel plezier

groetjes lorie

20

Ok bedankt voor de snelle reactie !!

21

Koenie schreef:

Heeee Ageeth!  (goeie naam (mijn moedertje heet ook zo!) maar je hoort 'm niet vaak!)

Welkom hier op de site en dit gezellige forum. Ik kan me voorstellen dat het je in eerste instantie flink duizelt... zoveel termen, zoveel mensen, zoveel foto's, ideeen, spulletjes en adviezen.

Maar, wat anderen ook al zeiden: eerst eens rustig kijken. Wat wil je precies? Wat heb je nodig? Waar kun je mee beginnen? De webshop is een uitkomst voor benodigdheden en de zoekfunctie zijn superhandig voor vragen.

Ik wens je heel veel plezier en succes bij het bakken en decoreren en ik kijk uit naar je eerste taart!

Hee meid wat grappig dat je moeder ook zo heet,tja mijn vader heeft em verzonnen naar aanleiding van Agatha !

Maar even ontopic,ik wilde in eerste instantie de barbietaart maken maar dat is pas nodig voor in april,nu is een zondag mijn ventje jarig en nu lijkt me de 18+ "boobs" taart wel leuk alleen is hier een werkbeschrijving van ofzo ? Ik ga zo nog wel even speuren maar dat leek me wel een leuk begin ?! Eerst even kijken wat ik dan precies nodig heb !

Groetjes Ageeth :)

22 Laatst bewerkt door Pooh (22-01-2008 20:18)

Nou wat je nodig hebt: (superdeleuxe antwoord omdat ik het zo leuk vind dat je lid ben geworden na L&C hoor, haha ;) )
-De boobs schaaltjes, dat zijn de blanda schaaltje van de ikea, ongeveer 12 cm zijn die. Als je niet in de buurt van ikea woont kan je ook kijken bij de action. Alles wat in de oven kan, roestvrijstaal, pyrex, aardewerk lukt hier ook, kan je er voor gebruiken.
-Biscuitmix, of het recept van de site hier: http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … :Biscuit_2
-fondant, ik ben wel tevreden met de icecraft sugarpaste hier in de shop
-of marsepein
-bakspray, niet alleen voor je bakvorm, maar ook om je werkblad mee in te smeren tegen het plakken
-pvc-buis als deegroller, veel goedkoper, werkt prima
-je vulling
-en botercreme 1:1 poedersuiker en roomboter voor een dijkje en om af te smeren

Ben ik nog wat vergeten? Je mag alles vragen ;)
Maar als je echt nog wat wil weten zou ik het in een andere rubriek zetten. Daar wordt het beter gelezen als hier.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

23

Dankjewel voor je helder antwoord !!

24

Jaaa... de 'Ageeth' van mijn moeder komt ook van Agatha.
( Wat een rare zin.... hahahahaha...)

Die naam vond ze zoooo erg dat ze 'm zelf - toen ze een jaar of 17 was - heeft omgebouwd tot Ageeth...

En sindsdien noemde iedereen haar zo... behalve haar vader. Die is haar tot zijn dood altijd eigenwijs Agatha blijven noemen. "Zo heb ik je genoemd toen je geboren werd en zo blijf ik je ook noemen!"  Hahahaha, mooi he...

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl