1

Onderwerp: Hoe gebruik je een taartzaag?

hallo,

Ik laatst een taartzaag gekocht bij de Ikea, en ik heb hem nu 2 a 3 x gebruikt, maar ik vind het maar een onding.

Als ik hem alleen gebruik, en dat ben ik meestal als ik een taartje maak, en ik gebruik de taartzaag dan duw ik de taart van me weg, en de zaag wil er ook niet doorheen dan.

Als je met z'n 2en bent dan houd de 1 de taart vast en de ander kan dan met de zaag erdoorheen.

Maar er moet een makkelijkere manier zijn lijkt mij voor als je alleen bent.

Wie kan mij helpen?

Re: Hoe gebruik je een taartzaag?

Je makt met de zaag een 1e afdruk in de taart. Dan snij je met een broodmes even in die afdruk en daarna glijd de zaag zo door de rest van de taart.
Een taartzaag heeft moeite met het eerste stukje vandaar dat je even 'helpt' door een snede met een broodmes te maken.

Life is what you bake it.

3

Aan een taartzaag zit geen snoertje :nooo

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

als je rechts bent, met rechts de zaag vasthouden, linkerhand licht boven op je taart leggen en dan goed zagende bewegingen maken met rechts (en eventueel even een inkeping maken met scherp mes)

Groetjes, Dorothea.

5

Ik vermoed dat je zo'n taartzaag hebt waar geen tandjes aan zitten, maar die alleen een ijzerdraadje heeft. Klopt dat?
Zo ja, die heb ik ook, maar ik heb hem heeeeel snel ingeruild voor een goede met zaagtandjes. Daar zit namelijk een verschil van dag en nacht in.  :rolleyes:
Als je zo'n zaag hebt en je doet het zoals dot zegt, dan is het echt niet moeilijk meer!  ;)

Succes!

Dat is toch een TAART waard!

6

Ik laat de pootjes van mijn zaagje op het aanrecht steunen en maak de zaagbeweging, maak nooit een voor snede met een scherp mes en heb een gewoon ijzerdraadjes zaag, nooit problemen mee.

Christine.

7

Met een heel vers kapsel is het zo wie zo al moeilijk, even een inkeping maakt het makkelijker. En het zou makkelijk in je eentje kunnen.

Biggeltaart schreef:

Met een heel vers kapsel is het zo wie zo al moeilijk

Ik snij 'm daarom als ie op 't aanrecht staat te ontdooien.
Dus niet net uit de vriezer maar wel kort daarop.
Werkt prima en zeker een taartzaag met kartels want dat werkt veel fijner dan die met een rond draadje!

9

Danielle_mvs schreef:
Biggeltaart schreef:

Met een heel vers kapsel is het zo wie zo al moeilijk

Ik snij 'm daarom als ie op 't aanrecht staat te ontdooien.
Dus niet net uit de vriezer maar wel kort daarop.
Werkt prima en zeker een taartzaag met kartels want dat werkt veel fijner dan die met een rond draadje!

Inderdaad, dit werkt het makkelijkste!

10

Ikea heeft heeeeel veel goede spullen, alleen valt de taartzaag daar niet onder :nooo
Eentje kopen bij een taartshop (kosten niet allemaal meteen de hoofdprijs hoor, zijn er ook voor 4 euro nog wat ;) ) en je merkt direct verschil :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Die van Ikea is een stuk onhandiger dan de taartzaag van bijvoorbeeld wilton. De zaag van Ikea heeft namelijk geen echte handvat waardoor je weinig grip hebt.

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

12

Die gewone van Wilton heeft ook niet echt een fijn handvat en ook geen kartels dus dat is eigenlijk ook gewoon een prutding.

Je kunt beter gewoon gelijk een goede (lees duurdere) kopen dat scheelt een hoop ergernis want je koopt 'm toch en dan ligt die andere weer ergens te verstoffen (zoals bij mij)

13

de dubbele van stadter vind ik erg handig, ook omdat je de zaagjes kunt vervangen en de reserve zaagjes zijn niet duur.

14

Biggeltaart schreef:

de dubbele van stadter vind ik erg handig, ook omdat je de zaagjes kunt vervangen en de reserve zaagjes zijn niet duur.

Ik heb die nu ook nadat ik eerst getobd heb met die gewone van Wilton, maar ik mis toch nog een goed handvat er op....

15

Ja ik heb de gewone taartzaag van de Ikea en daar zitten geen karteltjes aan.

Welke is dan het beste om te kopen, want ik lees meerdere mogelijkheden.

Ik las al dat er een goed handvat aan moet zitten, en karteltjes aan de zaag, en natuurlijk als het zaagje kapot gaat dan je nieuwe kan kopen.

Graag hoor ik welke het is, dan kan ik die als verjaardagcadeau vragen aan me zus.

16

http://www.deleukstetaartenshop.nl/gere … -1422.html

Groetjes, Dorothea.

17

dankjewel, en waar kan ik de zaagjes halen als ze kapot gaan?

Zit daar nog een verschil in welke je dan moet kopen?

18

Ik zie trouwens op deze foto dat de zaagjes net op die van de Ikea lijkt, of is dit niet zo? Ik zie geen karteltjes

En wie weet er goede spuitzakken die herbruikbaar zijn? Heb nu weggooi zakjes van Wilton

19

hier zitten karteltjes aan hoor.

Je hebt herbruikbare spuitzakken ook van Wilton maar ik gebruik alleen maar weggooi want dat is veel makkelijker

20

Bij de Stadterzaag zitten geen echte karteltjes, maar 2 ijzerdraadjes in elkaar gedraaid waardoor je kunt zagen.

21

Bij de Stadterzaag zitten geen echte karteltjes, maar 2 ijzerdraadjes in elkaar gedraaid waardoor je kunt zagen.

22

Biggeltaart schreef:

Ja je hebt helemaal gelijk heb eerst 'ns gekeken, ik had kunnen zweren dat 't karteltjes waren  :s

23

chan1985 schreef:

dankjewel, en waar kan ik de zaagjes halen als ze kapot gaan?

Zit daar nog een verschil in welke je dan moet kopen?

http://www.deleukstetaartenshop.nl/gere … -1423.html

Groetjes, Dorothea.

24

Biggeltaart schreef:

dat ga ik nu meteen boven kijken, want ik heb er hier een hele stapel van liggen, lijkt me stug dat me dat nog niet opgevallen was...

-  zelfs mijn man even met de loep laten kijken en het is echt een karteldraadje...

Groetjes, Dorothea.