1

Onderwerp: glutenvrije taart

ik heb de vraag gekregen om een glutenvrije taart te bakken................iemand die mij kan helpen hoe ik aan glutenvrije spullen kom?????

2

Re: glutenvrije taart

Je kan in bijna alle supermarkts glutenvrije meel kopen rijst alleen veel minder dus ik heb daarbij altijd baking soda gebruikt. Gewoon bakpoeder kunnen ze ook niet hebben. Amandelmeel kan je ook gebruiken. Dit is wat ik heb gedaan voor de persoon waar ik voor bak misschien hebben Andere nog andere tips

3

Gebruik Damhert en heb geen enkel probleem met niet goed rijzen.
Verkrijgbaar bij Gezond&WEl of AH.

4

Heb goeie reacties gelezen over de C-mix van Schär.

En denk erom dat je voor alle overige ingredienten nieuwe verpakkingen opent en zorg dat alles brandschoon is!! (1 verdwaald meelspoortje kan al kwaad!)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

klopt ik heb zelf een coeliakie (glutenallergie) en ik doe altijd de helft Mix C van Schar en de helft maizena. En bak poeder toevoegen van dr oetker. ( Volgens mij zijn die allemaal glutenvrij). voor het recept kijk even hiernaast. Ik gebruik altijd het recept per ei.

Je kan ook rijstmeel gebruiken maar ik vind dat het dan erg droog wordt. Ik heb v.b. ook het cupcakes boek van Rudolf van Veen. En overal waar staat 220 gram bloem gebruik ik 110 gram Mix C en 110 gram maizena.

succes!!!

6

bedankt voor alle tips maar eens gaan googlen waar ik de spullen kan kopen

7

effe voor alle duidelijkheid; coeliakie is geen allergie, het is een auto-imuunziekte!!!

8

effe voor alle duidelijkheid; coeliakie is geen allergie, het is een auto-imuunziekte!!!

9

Ik zou zeggen, neem even contact op met Loes, hier op het forum actief onder forumnaam Glutenvrijtaart.

gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

10 Laatst bewerkt door ireen123 (02-09-2012 10:37)

innemie schreef:

Helaas vaak in combi met schildklier. Ik was die coeliakie vergeten omdat ik ook oa die heb schildklier+b12 tekort, en in afwachting van wat nog komt.

Maar kijk uit, je kunt bij Coeliakie wel een allergieshock krijgen en in het ziekenhuis belanden bij contact van gluten

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

11

Lcm schreef:

Je kan in bijna alle supermarkts glutenvrije meel kopen rijst alleen veel minder dus ik heb daarbij altijd baking soda gebruikt. Gewoon bakpoeder kunnen ze ook niet hebben. Amandelmeel kan je ook gebruiken. Dit is wat ik heb gedaan voor de persoon waar ik voor bak misschien hebben Andere nog andere tips

Internet heeft zoveel glutenvrije (en andere allergieen) webshops

Enne bakpoeder is gewoon te gebruiken mits gv.( oa van oetker)
En het rijst echt niet minder, bakpoeder is niet noodzakelijk.

Ik vind backing soda niet lekker in mijn gebak, trouwens backing soda werkt het beste met wat zuurs en dat is niet van toepassing hier.

50% gv meel=25 gram+50% amandelmeel=25 gram +8 gr gesmolten boter( tegen het droge)+50 gram suiker
Per ei van 50 gram.

Het beste kun je het eiwit en geel apart kloppen voor de extra luchtigheid.

Een natte fruitige vulling is lekker in gv gebak.

Gebruik even de zoekfunctie, dit is eerder aan de orde geweest.
Ook mbt de gevoeligheid van de glutenvrije persoon, je wilt niet dat die in het ziekenhuis komt nav jouw gebak.
Zodat je weet wat je doet.

succes

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij