1

Onderwerp: toch nog ff een vraagje

bij recepten staat: schep je beslag in de vorm. maar eh wat is dan lobbig. ik kan na 13-14 min mixen mijn beslag nog gieten. is dat dan nog niet goed en moet ik dan nog doormixen?

2

Re: toch nog ff een vraagje

Lobbig is dik vloeibaar. (yoghurt dikte). Dus je doet het wel goed denk ik.

Gr, Pim.
Graag bericht als ik een dagje met je mee mag lopen :)

3

ok tnx..hoopte dat het verkeerd was omdat mijn taart niet zo hoog is als ik verwacht :think:

4

Wat had je gemaakt en welk recept?

Gr, Pim.

5

basisbisquit en dan de eieren al in heet water, toen pas de rest klaar gezet en afgewogen. en voorzichtig,beetje bij beetje de meel erdoor gezeeft.

6

ik kan mijn beslag absoluut niet gieten. Je kan er pieken in trekken die dan gewoon omhoog blijven staan. Als ik kom op de kop houd, blijft het in kom zitten zelfs.
Welk recept heb je gebruikt?

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

7 Laatst bewerkt door monique69 (24-02-2012 11:55)

okee dan mix ik blijkbaar nog te kort. ik gebruik tarwebloem maizena beetje zout en dan suiker en vanille suiker en de eieren. misschien moet ik eens die bisquit proberen..zonder de maizena en toch nog langer mixen mijne is dan toch nog te slap

vandaar natuurlijk dat ie niet mooi hoog tot aan t randje van de vorm is :think:

8

tnx alle..ik ga ff gauw door t huis sjeesen en dan aan de gang :)

9

Het recept voor een kapsel/bisquit is altijd 2 delen eieren 1 deel suiker 1 deel bloem. Hier voeg ik zelf altijd nog een beetje citroenrasp aan toe en zout.

Bijv.
200 gr eieren.
100 gr suiker.
100 gr bloem.
5 gr citroenrasp.
snufje zoet.

Zorg dat de eieren op kamertempratuur zijn. klop deze samen met de suiker, citroenrasp en zout luchtig. (tot je een 8 kan draaien met je garde) en dan voeg je je bloem rustig toe (als je met zijn 2e bent) of in delen. Goed mengen zodat je geen bloemsporen meer ziet en dan in je vorm doen.

Gr, Pim.

10

:Y denk dus dat dat mijn fout was...t gieten..moet gewoon nog ff wat langer mixen met dat kleine mixertje zodat ik het eruit moet scheppen hihihihi tnx

11

Als je de eieren mixt dan worden ze ook witter en witter. Het hoeft niet spierwit te zijn maar wel redelijk wit. (crèmekleur)

En dan bak ik altijd op 190 C en dan 20-25 min (net hoe groot het blik is).

Gr, Pim.

12

okeeee...ik ga aan de slag...zal straks weer ff melden hoe t is gegaan :)

13 Laatst bewerkt door monique69 (24-02-2012 14:17)

nou hij ligt in de oven...ben benieuwd....hij was vrij crememig van kleur..en zoals ik t nu bekijk is ie al ietsie hoger dan mijn eerste taart :think:  nu maar wachten..............

wowww t mixertje heb goed zn best gedaan...hij is zelfs groter dan mijn vorm  :lol: hmmm als ie nu zo goed smaakt als hij ruikt... :9

14

Mooi zo :)
Is een recept van mijn school en bij mij werkte het ook altijd dus.

Nu goed onthouden dan heb je altijd een goede kapsel.

Gr, Pim.

15

hij was weer een beetjuh ingezakt maar nietemin een mooi taartje..al zeg ik t zelf :cool: maar denk toch maar een x een steverige vorm kopen,hij is een klein beetje uit balans maar dat mag de pret nie drukken ;) tnx

16

Haha goed zo.

Hij kan inzakken omdat hij niet ver genoeg is gegraad. (ik druk er altijd ligjes op met mijn vingertop en als die dan terug veert weet je zeker dat die gaar is).

En natuurlijk meteen uit je bakblik halen want al het vocht wat is vrijgekomen kan dan niet meer in je kapsel trekken.

Gr, Pim.