1

Onderwerp: botercreme van mix in combi met roomkaas

Goedemorgen, ik wil mijn cupcakes gaan versieren met een mooie toef. Kent iemand van jullie daar een recept van in combi met de mix?
Ik zag in de libelle een recept van boter, poedersuiker en roomkaas maar vroeg me af of het ook met de mix gemaakt kan worden.
Dank alvast.

2

Re: botercreme van mix in combi met roomkaas

val64 schreef:

Goedemorgen, ik wil mijn cupcakes gaan versieren met een mooie toef. Kent iemand van jullie daar een recept van in combi met de mix?
Ik zag in de libelle een recept van boter, poedersuiker en roomkaas maar vroeg me af of het ook met de mix gemaakt kan worden.
Dank alvast.

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het lijkt me wel mogelijk. De mix, daarmee bedoel je de Funcakes mix voor botercrème? Volgens mij is dat suiker, zetmeel, emulgatoren en wat e-nummers die wat smaak en textuur geven aan de botercrème. Je kan het eens proberen...

Anderzijds, roomkaas frosting met roomkaas, suiker en boter is heel gemakkelijk te maken en erg lekker!

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

Dank voor je reactie.
Roomkaas frosting gebruik je wel al zelf als ik je zo lees.
Welke verhouding gebruik je?

4

val64 schreef:

Dank voor je reactie.
Roomkaas frosting gebruik je wel al zelf als ik je zo lees.
Welke verhouding gebruik je?

ik gebruik een ietwat aangepast recept van Hummingbirds:

- 250 g roomkaas (philadelphia)
- 250g ongezouten roomboter
- 1 tl vanille extract
- 350g poedersuiker (in het authentieke recept staat 100g meer suiker, maar dan vind ik het erg zoet worden)

Roomkaas met suiker en vanille opkloppen. De boter om kamertemperatuur in kleine blokjes snijden en 1 voor 1 bij de roomkaas doen tijdens het mixen zodat alles opgenomen wordt.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com