1

Onderwerp: ieniemienie stapeltaartje hoe veel beslag

Ik heb een ieniemienie stapeltaartje.
Van 2 lagen.
Is ongeveer een cm of 15 hoog.
iemand een idee hoe ik kan berekenen hoeveel beslag er in moet ?
En hoe lang moet het dan in de oven ?
En kan ik beter cake of kapsel maken ?

Re: ieniemienie stapeltaartje hoe veel beslag

Hoi,

Je kunt beter cakebeslag gebruiken omdat dit steviger is en heel goed je vorm invetten.
Je hebt nodig:
1 stapeltaartje = 500 ml
Voor 4 ministapeltaartjes heb je nodig aan beslag:
750 gram mix
375 gram roomboter
en 7,5 eieren.
40 min op stand 150 graden (heteluchtoven) Dit is wel bij 4 stapeltjes, dus bij 1 stapeltje zal het wat minder lang in de oven moeten.
Dus van bovenstaande alles door 4 delen en je hebt je benodigdheden voor je ministapeltaartje.
Ik heb er deze week ook een gemaakt, wel even wennen met bekleden, maar leuk om te maken.

3

saskiahuisman schreef:

Hoi,

Je kunt beter cakebeslag gebruiken omdat dit steviger is en heel goed je vorm invetten.
Je hebt nodig:
1 stapeltaartje = 500 ml
750 gram mix
375 gram roomboter
en 7,5 eieren.
40 min op stand 150 graden (heteluchtoven) Dit is wel bij 4 stapeltjes, dus bij 1 stapeltje zal het wat minder lang in de oven moeten.
Dus van bovenstaande alles door 4 delen en je hebt je benodigdheden voor je ministapeltaartje.
Ik heb er deze week ook een gemaakt, wel even wennen met bekleden, maar leuk om te maken.

500 ml is toch de inhoud van de 3 lagen?  :think:

Als je een 2-laags hebt: inhoud bepalen door te vullen met water en dan voor elke halve liter water 1 ei.......

Karin09 schreef:
saskiahuisman schreef:

Hoi,

Je hebt nodig:
1 stapeltaartje = 500 ml
750 gram mix
375 gram roomboter
en 7,5 eieren.

500 ml is toch de inhoud van de 3 lagen?  :think:

Als je een 2-laags hebt: inhoud bepalen door te vullen met water en dan voor elke halve liter water 1 ei.......

Hoi,
Ik heb de hoeveelheden van hipperdepip de site waar ik de vorm gekocht heb, zij zullen het toch wel weten?!

5

@saskia, die had ik ook gevonden, maar de vorm van die site is 3 lagen............en TS geeft aan dat ze een vorm van 2 lagen heeft.

Hoi,

Oke, ik snap het!