1

Onderwerp: geen suiker geen zuivel HELP :(

Hallo allemaal ,
Ik heb een uitdaging en ik hoop dat jullie me willen en kunnen helpen.
Ik ben op zoek naar recepten voor koekjes , taart , kortom alles wat een ' traktatie ' is .
Inderdaad zijn daar volop recepten voor te vinden dat is ook de uitdaging niet ..... de uitdaging is dat ik heeeeeeel veel ingredienten niet mag :

GEEN :
suiker ( wel bijv. agavesiroop , een beetje honing, fruitstroop e.d.)
zuivel ( dus geen melk , boter etc ( maar wel olie) )
soja
chocolade

gelukkig mag ik wel : ei , kokos , fruit

maar helaas alles in mate ( dus een hele pot honing is NIET toegestaan :D)

Is er iemand die me alsjeblieft wil en kan helpen ?

mijn dank zal heel groot zijn !

2

Re: geen suiker geen zuivel HELP :(

Je zou kletskoppen kunnen maken.
Of andere koekjes met basterdsuiker erin.

Gr, Pim.
Graag bericht als ik een dagje met je mee mag lopen :)

Ik weet niet hoe je Engels is maar kijk anders eens hier
Dit is een Canades site en hier staan vrij veel recepten waar maple of golden syrup, honing en olie in gebruikt moeten worden.

dank
@ pim , basterdsuiker is ook suiker :D

5

Hoi Koekjesmonster,

Zelf heb ik ook een uitgebreide voedselovergevoeligheid en ik haal veel recepten uit het kookboek van Larisse van der Haar: "Lekker eten met voedselovergevoeligheid". Ze heeft ook een kookprogramma. De afleveringen kun terugkijken je op haar website www.larisse.nl. In de aflevering "jarig zijn" geeft ze ook het recept van vetvrije muffins. Hier zit wel suiker in, maar misschien kun je dit vervangen.

Succes met uitzoeken!

Jomykje

muffins kun je ook maken van bloem, olie, honing, ei en een melkvervanger zoals bijv amandelmelk.

misschien is dit wat:
http://www.food.com/recipe/no-egg-no-oi … ins-409252

is stevia iets? dat is een nieuwe plantaardige suikervervanger. ik zag het toevallig bij AH staan in een strooipot, suikerklontjes en zoetjes, maar andere supermarkten zullen het ook wel hebben.

I never met a calorie I didn't like....

is stevia iets? dat is een nieuwe plantaardige suikervervanger. ik zag het toevallig bij AH staan in een strooipot, suikerklontjes en zoetjes, maar andere supermarkten zullen het ook wel hebben.

I never met a calorie I didn't like....

9

@koekiemonster.
Ja ik weet ook wel dat basterdSUIKER suiker is, maar als je zegt suiker is dat voor mijn kristalsuiker. Dat is hetzelfde als bloem dat is altijd patentbloem (1)

Gr, Pim.
Graag bericht als ik een dagje met je mee mag lopen :)

taartenprinsesje  de stevia van de supermarkten zijn vermengd met maltodextine (of zoiets)

dan kan je beter pure stevia gebruiken en die kan je bij de reform kopen of bij de tuinen (al moet je niet die grote pot bij de tuinen kopen want daar zit ook maltodextine in ook al staat er pure stevia op)

het is 300X zoeter dan suiker dus daar moet je wel rekening mee houden

maple sirop kan je daar ook kopen (maar is duur) maar jumbo heeft bij de bakproducten ook maple sirop staan  en je kan ricedream gebruiken (rijstmelk)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby