1 Laatst bewerkt door Biggeltaart (21-02-2012 23:33)

Onderwerp: Transfer op z'n spaans!

Hebben jullie deze al gezien? Lijkt me prachtig met een pakkende tekst voor een verjaardag of ander bijzonder moment! Maar met deze decoratie ook erg mooi!
http://www.larecetadelafelicidad.com/20 … mment-5437

(via Monica Kuhne op FB)

2

Re: Transfer op z'n spaans!

Wauw! Wat gaaf! Hoe heeft ze dit gedaan?

Dit was mijn spreekbeurt. Zijn er vragen?

3

Heel kort volgens mij zo:
motiefje printen
bakpapier erop
met rode chocolade motief spuiten
af laten koelen / hard laten worden
witte chocolade erover verdelen
beetje hard laten worden
dan gerolde cake erop en dichtrollen
voor een precieze werkwijze de originele website vertalen van spaans naar nederlands..

4

Ik denk:

motiefje printen
bakpapier erop
met rode chocolade motief spuiten
af laten koelen / hard laten worden
cakebeslag erop en bakken....

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

5

als je naar beneden scrollt zie je foto's van hoe ze het gedaan heeft...nog verder naar beneden en je ziet de how-to in het engels staan  ;)

6

Als ik het goed heb gelezen gebruikt ze een soort icing en géén chocola. Het cakebeslag gaat op de print en dan 10 min de oven in. Ik denk dat chocola dan toch uit gaat lopen.

je kleurt een deel van je beslag, spuit dit op het patroon, 15 min. in de vriezer en daarna de rest van je beslag erop en bakken

8

het is idd icing en daarop word de cake gebakken. er word geen witte chocolade gebruikt  :)

9

hansje pansje kevertje schreef:

je kleurt een deel van je beslag, spuit dit op het patroon, 15 min. in de vriezer en daarna de rest van je beslag erop en bakken

Klopt inderdaad! In nederland word het vaak gebruikt in de patisserie als een randje op de zijkant van een taart

Live te life you love, love the life you live!!!
www.linseysbakery.nl

10

Gelijk opgeslagen :)
Voor alle afbeeldingen goed :D
Bedankt

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

11

Gisterenavond heb ik op bovenstaande link geklikt, maar ik kwam op een filmpje van een of andere sexy dame.
Daarna kreeg ik een waarschuwingsbericht dat mijn virus scanner een trojaans paard gedetecteerd had. toen ik de pagina wilde sluiten lukte dat niet en kreeg ik de melding dat als ik de pagina zou sluiten, ik het risico liep dat mijn lappie zou crashen.
met behulp van mijn zwager is het allemaal goed afgelopen en is er verder niets gebeurd, maar ik zat 'm wel te knijpen.

Ik ben wel erg benieuwd naar het filmpje, maar durf nu niet meer op de link te klikken.

Hopelijk kan ik jullie hiermee behoeden voor een hoop narigheid!

BREEK DE DAG, BAK EEN TAARTJE!
Groetjes Wendy

12

Ik krijg ook gelijk een waarschuwing van mijn virusscanner :/  Jammer, ben wel erg benieuwd.

13

Daar was vorige week ook een vraag over, het is gekleurd biscuitmix wat gebruikt wordt voor verschillende patronen. Het wordt heel even gebakken zodat het niet meer uitloopt. Daarop je gewone biscuitmix en dan verder bakken. In pattisserie zijn dat vaak hele dunne plakken die alleen gebruikt worden als omhulsel.

Ander topic:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=185901

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

14

Even gekopieerd voor jullie.
Mijn virusscanner houd het gewoon tegen, soort tracker was het. Nog niet eens zo erg, gemiddeld volgens Norton, gaat zelfs niet in quarantaine

{How to decorate a cake layer}

prep time: 15 min
cooking time: 10 min
total: 25 min
yield: 8

Ingredients :

Decorative paste:

1 de egg white
20 gr de cocoa powder ( I used raspberry powder this time)
20 gr flour
30 gr sugar
30 gr butter

You can substitute cocoa powder with flour and add a few drops of food colouring

Swiss roll:

4 eggs
120 gr flour
120 gr sugar
1 pinch of salt

Preparation:
Let’s start preparing the decorative paste. Mix all ingredients together and pour into a piping bag to pipe your own design on a paper parchment.

1. Place the printed pattern you are going to use on a tray.
2. Place paper parchment over it.
3. Pipe following the desing on the pattern under the paper parchment.
4. Decorative paste is ready, take to the freezer for 15 minutes, whilst preparing the swiss roll.
5. Pour the swiss roll mix over it and bake, as indicated below.

Preheat the oven to 170 º C/375F . Place the eggs and sugar into a bowl and whisk until very light, fluffy and thickened. Sift the flour over the mixture and fold in carefully. Take the decorated paste out of the freezer, line a Swiss roll tin with the decorated baking parchment. Pour mixture into the lined tin and smooth with a spatula until evenly spread out. Bake the sponge for 10 minutes. Turn the sponge out onto the parchment paper, then peel off the parchment on the bottom of the sponge. Use as desired.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

Sandra-lala schreef:

Daar was vorige week ook een vraag over, het is gekleurd biscuitmix wat gebruikt wordt voor verschillende patronen. Het wordt heel even gebakken zodat het niet meer uitloopt. Daarop je gewone biscuitmix en dan verder bakken. In pattisserie zijn dat vaak hele dunne plakken die alleen gebruikt worden als omhulsel.

Ander topic:

in het geval van het filmpje wordt het niet kort gebakken maar een kwartiertje in de vriezer geplaatst.
zou je patroon even kort bakken dan heb je kans dat je beslag niet voldoende aan je gespoten patroon hecht.
bij het storten van je cake heb je dan kans dat je patroon loslaat.

16

hansje pansje kevertje schreef:
Sandra-lala schreef:

Ander topic:

in het geval van het filmpje wordt het niet kort gebakken maar een kwartiertje in de vriezer geplaatst.
zou je patroon even kort bakken dan heb je kans dat je beslag niet voldoende aan je gespoten patroon hecht.
bij het storten van je cake heb je dan kans dat je patroon loslaat.

Bij de patisserie waar mijn zoon werkte deed hij het zo vandaar.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)