1

Onderwerp: Taart alleen bekleden met botercreme kan dat?

Ik heb mijn botercreme gekleurd en die is zo mooi geworden.
Kan ik dit zo laten, dus zonder fondant te gebruiken of gaat hij dan smelten of zeggen jullie nooit aan beginnen.

Ik heb van fondant een poppetje gemaakt van south park en wil er dit dan opplakken.(met wat moet ik dat dan doen)

Liefs Globje

2

Re: Taart alleen bekleden met botercreme kan dat?

Dat kan je zeker zo laten.
De Amerikaanse taarten zijn ook vaak alleen met botercrème bekleed.
Best is wel van er 2 lagen van te maken. De eerste laag heet dan de crumbcoat, om dus het biscuit te verzegelen, zeg maar. Dan zet je dat in de koelkast om op te stijven. En dan een 2de dikkere laag bc erover om het mooi egaal af te smeren. Je kan de gebruik maken van paletmessen en bv een winkelhaak om alles mooi recht te krijgen. Soms wordt er ook bakpapier of perkamentpapier gebruikt om het te "smootheren".

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3 Laatst bewerkt door saskiahuisman (21-02-2012 10:36)

Hoi,
Ja hoor je kunt heel goed een taart maken met alleen botercreme. Als je daar het poppetje van fondant op plakt, kun je er zo opleggen als de botercreme nog zacht is.
Botercreme wordt vaak met spuitmondjes in allerlei leuke vormen op een taart gespoten.
Je taart kun je het beste in de koelkast bewaren zodat de botercreme goed hard wordt in welke vorm je deze hebt gespoten.

Je kunt er dan ook nog vers fruit en chocolade opleggen om je taart mooi te versieren.

4

Jullie zijn helemaal toppie.

Heel hartelijk bedankt voor het snelle antwoord.
Ik zal even moeten uitzoeken hoe ik een foto kan plaatsen dan kan ik hem laten zien,

Fijne dag vandaag

Liefs Globje

5

Globje schreef:

Jullie zijn helemaal toppie.

Heel hartelijk bedankt voor het snelle antwoord.
Ik zal even moeten uitzoeken hoe ik een foto kan plaatsen dan kan ik hem laten zien,

Fijne dag vandaag

Liefs Globje

Ben benieuwd!!

Moshana's taarten, magie is niet ver te zoeken
www.facebook.com/moshanas.taarten