1

Onderwerp: Fondant word niet hard.

Hallo dames, ik ben ook nieuw hier en heb hier een bergje fondant liggen, meegenomen van mijn werk( bakkerij). Nu heb ik me al suf lopen kneden met poedersuiker erdoorheen maar het word niet hard. Zou het helpen als ik het in de koelkast doe of juist niet?? Het is wel ietsjes harder geworden maar niet zo dat ik ermee kan puzzelen. Wie heeft er een oplossing voor mij. Bedankt vast.

Om al mijn taartjes te zien klik dan op de link
www.freewebs.com/channycakes

2

Re: Fondant word niet hard.

Weet je zeker dat het rolfondant is en geen schenkfondant? Indien dat laatste, dan gaat het ook niet lukken :nooo Vaak hebben ze in een bakkerij schenkfondant ipv rolfondant en daar kun je niet mee puzzelen......

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Hmm das een goeie. Ik heb werkelijk geen flauw idee. Hihi. Het zit in een grote emmer en de Baas maakt het altijd warm om het te gebruiken want bij hem is het wel hard hihihi.

4

Ja, dan moet het schenkfondant zijn, dat maak je warm om het over de taart te gieten.... Helaas.....Kun je beter marsepein meenemen de volgende keer!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

ja ik heb ook al marsepein in voorraad maar dat is helaas niet zo mooi wit en ook daar heb ik steeds een beetje ruzie mee dus dacht ach ik probeer het met fondant. Zou ik het ook niet kunnen mengen met MMF of marsepein??

6

Nee, niet mengen schenkfondant is echt anders dan rolfondant.
Maar als je MMF hebt dan heb je toch al wit ? eventueel kun je dat wel met marsepein mengen dan is het een beetje katoen-wit (als je marsepein wel licht van kleur is tenminste)

Haha ik wou dat ik MMF had maar die word dus ook niet hard haha. ook met poedersuiker erbij maar het gaat voor geen meter helaas

8

Dan toch maar aan de marsepein ;) Wat voor ruzie heb je ermee? Misschien dat we daar dan tips voor kunnen geven!

ik heb geprobeerd iets uit te snijden maar dat zag er heel rafelig uit en leek totaal niet op het plaatje. Kreeg een beetje de indruk dat het niet dun genoeg was. Maar krijg het niet dunner uitgerold. Wat voor gereedschap gebruiken jullie om iets uit te snijden??

10

Je moet best dun uitrollen ja, alleen als je een beetje 3D-effect wilt cre