1

Onderwerp: Ricekrispies treats waar te koop??

Hallo Allemaal!

Zoals het kopje al zegt ben ik op zoek naar de rice krispies platen van Kellogs. Voorheen kon ik ze in Spijkenisse kopen maar nu helaas niet meer.
Ik gebruik ze namelijk bij boetseerwerken zodat het allemaal niet zo zwaar wordt en er geen kilo's tylose door hoeft.

Kan iemand mij helpen met een adres evt webadres waar ik ze kan kopen?!!!?

Alvast ontzettend bedankt!

Annica

Re: Ricekrispies treats waar te koop??

Hoi Annica,

Rice Crispie platen weet ik niet, bij de AH XL kun je wel een doos rice crispies van kellog's kopen (bij de ontbijtgranen)

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

Rice krispies zijn hier in de buurt alleen nog in de choco variant te koop. De gewone staan in geen enkele supermarkt meer.

4

In choco variant?? Waar dan? Dat zijn dan wel repen die ik in de boetseersels zou kunnen gebruiken dan?

Ik neem aan dat je van de losse rice krispies geen stevige constructies kan bouwen?!?

Als iemand een webshop ben ik ook al heel erg blij.

Nee dat zijn wel losse, maar als je daar wat gesmolten marshmellows door doet kan je er van alles van maken.
Want die treats zijn ook rice krispies met gesmolten marshmellows.
Die choco variant hebben ze bij AH, Bas en C1000

6

oke bedankt! ga ik dat proberen.

hier een filmpje hoe je ze maakt:
http://www.joyofbaking.com/RiceKrispiesTreats.html

8

Jammer genoeg werken deze veel minder dan de kant en klare.. de structuur is wat mij betreft te grof  :s

Dit recept komt hier ergens van het forum:

Een echt amerikaans recept, geschikt voor het maken van 3D-vormen.

60 gram boter
130 gram rice crispies
1 zak marshmallows

Laat in een pan met anti-aanbaklaag de boter op een laag vuur smelten. Voeg de marshmallows toe en laat die in de boter smelten. Haal de pan van het vuur. Voeg de rice crispies toe en roer goed door, totdat alle crispies met het marshmallow mengsel zijn bedekt.

Stort het mengsel in een grote ovenschaal of doe het in een 3D-vorm zoals een beertje, voetbal, enz. (goed invetten).

10

Ik was ff aan het zoeken en kwam hier.
Weet iemand of ik ook gewone ongesuikerde spekjes kan gebruiken ipv marsmellows?
Want scheelt nogal in prijs. (zak bij c1000 kost 60 cent)

ik wil een dunne plak maken en dan rondjes eruit snijden en op stokje doen en met chocolade bedekken voor kinderfeest.

make cupcakes, not war
***mijn foto-album***

11

Volgens mij moet dat wel kunnen.
Je kunt een klein beetje maken om het te proberen.

Grtz Becx

12

Marshmallows en spekjes hebben een heel andere structuur en samenstelling, spekjes branden veel sneller aan en smelten niet zo mooi glad als marshmallows.
Ik heb het wel eens geprobeerd en vond het geen succes.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

13

Dat is wel weer zo,

Marshmallows zijn steviger.  Mijn voorkeur hebben ze omdat ze wit zijn, en ik ze zelf een smaakje en kleurtje kan geven. Mocca ed.