1

Onderwerp: Alfa Romeo

Help! Dinsdag is mijn lieve vriend jarig, die gek is op het automerk : Alfa Romeo!

Ik kan nu geen foto uploaden van het teken, want dit gaat via m'n mobiel,
Maar hebben jullie tips hoe ik dit teken het best kan maken?
Met fondant uitsnijden en plakken, of schilderen?

Help! Groetjes

Keep calm & bake cakes ! <3

2

Re: Alfa Romeo

http://www.alfaromeo.nl/ALFA_MM/logo_alfaromeo.jpg

Uhm, eetbare print?  :D

3 Laatst bewerkt door nagelsan (19-02-2012 14:56)

Eetbare print lukt ws niet meer, is al voor dinsdag.
Kun je een beetje goed tekenen?
Want dan zou ik gewoon het logo opzoeken en natekenen op het juiste formaat en vervolgens puzzelen.
Als je echt goed kunt tekenen, kun je hem misschien wel schilderen, doe ik als het te lastig puzzelen is.
Maar het logo van de alfa is niet zo makkelijk te maken.
(persoonlijk zou ik schilderen, eerst op papier proberen en als het lukt op een stuk fondant en dit stuk fondant op de taart plakken)

Btw ben benieuwd hoe hij gaat worden, heb hier ook een alfa romeo gek zitten thuis, die meteen wilde weten welk type alfa hahahaha

I may not be perfect, but i'm always me

4

Je kunt ook valsspelen door alleen een klaver te maken als logo.

En anders voor voorbeelden even Google'n op 'alfa romeo taart' en dan bovenaan de zoeksresultaten op 'Afbeeldingen' klikken. Er staan er genoeg.

5

Het logo is inderdaad niet makkelijk om te puzzelen, zeker het gedeelte met de slang niet. Ik heb gepuzzeld met marsepein.

Ik had ook een een print snel nodig en ben toen 's morgens naar de vlaaienwinkel gegaan. Wanneer ik de afbeelding gelijk zou mailen kon ik 'm om 14 u op komen halen  :) . Misschien dat je dit ook kunt proberen?

6

nagelsan schreef:

Eetbare print lukt ws niet meer, is al voor dinsdag.
Kun je een beetje goed tekenen?
Want dan zou ik gewoon het logo opzoeken en natekenen op het juiste formaat en vervolgens puzzelen.
Als je echt goed kunt tekenen, kun je hem misschien wel schilderen, doe ik als het te lastig puzzelen is.
Maar het logo van de alfa is niet zo makkelijk te maken.
(persoonlijk zou ik schilderen, eerst op papier proberen en als het lukt op een stuk fondant en dit stuk fondant op de taart plakken)

Btw ben benieuwd hoe hij gaat worden, heb hier ook een alfa romeo gek zitten thuis, die meteen wilde weten welk type alfa hahahaha

Ik weet niet wat puzzelen is..
Wilde het eerst op eetbare print laten drukken, maar was daar telaat voor, beetje stom!
Maar heb gister de slang al nagemaakt van fondant, ook het rode kruis, en dat andere rode vreemde tekentje.
Ik ga gewoon alles in stukjes maken, en op elkaar plakken.
Het hoeft niet perfect te zijn, en dat gaat ie ook zeker niet worden :')
maar het gaat om het idee ^^
Ik maak m trouwens op levensecht formaat (misschien een tikkeltje groter) en doe deze dan op het midden van de taart. Dat is mijn plan.

Over je thuiszittende trouwens,
De mijne is zeer actief op het alfa forum :P
Wie weet kennen ze elkaar!
Hij heeft iig een alfa Romeo 145.
Een oudje, maar nog netjes.
Hij is aan het sparen voor een GT, of een mito,
Maar voor die laatste duurt het sparen wel even vrees ik!

Bedankt iig, als m'n taartje lukt zal ik proberen een foto te plaatsen!

7

SugaHolic schreef:

Je kunt ook valsspelen door alleen een klaver te maken als logo.

En anders voor voorbeelden even Google'n op 'alfa romeo taart' en dan bovenaan de zoeksresultaten op 'Afbeeldingen' klikken. Er staan er genoeg.

Jaa idd, ik heb een fotootje geprint, en daarop pas en meet ik m'n fondant af! Hij word dus niet zo groot maar dat was m'n bedoeling ook niet!

Gr.

8 Laatst bewerkt door Avee (20-02-2012 09:36)

Esther68 schreef:

Het logo is inderdaad niet makkelijk om te puzzelen, zeker het gedeelte met de slang niet. Ik heb gepuzzeld met marsepein.

Ik had ook een een print snel nodig en ben toen 's morgens naar de vlaaienwinkel gegaan. Wanneer ik de afbeelding gelijk zou mailen kon ik 'm om 14 u op komen halen  :) . Misschien dat je dit ook kunt proberen?

Bedankt voor de tip, met de vlaaienwinkel bedoel je de bekende vlaaienwinkel? Neem aan dat we geen namen mogen plaatsen dat je het zo neer zet? :p
Maar ik denk toch dat ik m nu af ga maken,
Ik maak hem in het klein en heb de slang al af! Die was het moeilijks, dus zal de rest wel lukken. (goede hoop)

Gr

9 Laatst bewerkt door Avee (20-02-2012 09:37)

Foutje

10

Hoi,

De mijne zit ook veel op het alfa forum, dus idd misschien kennen ze elkaar.
Mijne is vooral gek van de alfa 164 en wil er graag eens een keer eentej opkopen en alles uit elkaar halen enzo....pppffff, maar goed dat we voorlopig geen geld hebben hahahaha

Puzzelen is idd alle onderdeeltjes apart maken en in elkaar zetten.
Veel succes, ben zeeeeeeer benieuwd

11 Laatst bewerkt door Esther68 (20-02-2012 10:09)

Avee schreef:
Esther68 schreef:

Bedankt voor de tip, met de vlaaienwinkel bedoel je de bekende vlaaienwinkel? Neem aan dat we geen namen mogen plaatsen dat je het zo neer zet? :p
Maar ik denk toch dat ik m nu af ga maken,
Ik maak hem in het klein en heb de slang al af! Die was het moeilijks, dus zal de rest wel lukken. (goede hoop)

Gr

Ja, gewoon een bekende vlaaienwinkel. Elk dorp heeft er volgens mij wel een  ;) . Volgens mij mag je wel namen neerzetten als je er maar geen link van maakt. Maar ik weet niet meer van welk keten de winkel is (Supervlaai of Multivlaai, geloof ik)
Succes met je puzzel! Wat je nu aan het maken bent is puzzelen. Mijn avatar is ook gepuzzeld. Deze heb ik twee jaar geleden voor mijn man gemaakt en is ook bijna zo groot als de taart (20 cm). Wij zijn nl ook Alfa-gek (zitten alleen niet op het forum) De eerste van ons was de 33, toen de 146 en nu rijden we de 156. Toen wij de 33 kochten zeiden ze al tegen ons "Jullie zijn gewaarschuwd! Eens een Alfa, altijd een Alfa!". En dit klopt! Ik wil geen andere meer  :)

12

tja...dat heb ik ook gemerkt.
Mijn man wil ook geen andere meer.
eerst hadden zijn ouders er een, toen wij en nu weer een....hahahaha
vind zelf de 156 een stuk mooier dan de 164, maar mijn man kan aardig sleutelen en dus aan de 164 heel veel zelf doen, omdat hij die beter kent. tja.
Denk dat ik hem voor zijn verjaardag ook een alfa taart geef, duurt alleen nog ff, is pas in oktober jarig.
misschien heb ik daarvoor nog een leuke gelegenheid  :lol:

13

Ohohoh, jullie hadden erbij moeten zijn gister!
Ik heb in een deuk gelegen om m'n domme acties!
Was de mix aan het maken, tot 2keer aan toe vloog de mix om m'n oren!
Hield de mixkom niet goed genoeg vast..
Op de tegels, kastjes, vloer & al m'n spullen zat cakemix!
Dus kon ik alles weer opruimen...
Ik heb een taart gemaakt met hartjes erin, was een uitprobeersel,
Hoop dat het er mooi uit komt te zien!

Hier heb ik m'n inspiratie vandaan:
http://www.youtube.com/watch?v=vG2le1mE … ata_player

En m'n alfa romeo hart is AF!
Ik hád een perfecte slang gemaakt, eergister al,
deze brak gister :'( dus heb een nieuwe gemaakt maar vind m iets minder mooi.
Ik zal proberen een foto te uploaden, maar heb geen idee hoe ik dit ga doen! Sowieso via de computer!

Over de alfa's, m'n vriend is nu even niet zo blij met z'n auto.
APK afgekeurd, kost zo'n 1000 euro om te laten repareren..
En dat terwijl ie dus al een nieuwe wilde, daar gaat een deel van z'n spaargeld!
Ach ik hoop dat als ie m'n taart ziet, hij dat even is vergeten ^^

14

Ben heeeeeeeeel benieuwd naar je taart.
en ach, hij wordt vast wel weer blij met zn tootje hoor!
(als hij gemaakt is)
Als hij zelf kan sleutelen, kan hij via het forum vast goedkoper aan spullen komen, mijn man zoekt ook altijd heel internet af als er echt iets moet gebeuren aan de auto.
Plus, we hebben een goede goedkope garage gevonden.....

Maar, nogmaals, benieuwd naar de foto's en bij deze, feli met je vriend!

15

nagelsan schreef:

Ben heeeeeeeeel benieuwd naar je taart.
en ach, hij wordt vast wel weer blij met zn tootje hoor!
(als hij gemaakt is)
Als hij zelf kan sleutelen, kan hij via het forum vast goedkoper aan spullen komen, mijn man zoekt ook altijd heel internet af als er echt iets moet gebeuren aan de auto.
Plus, we hebben een goede goedkope garage gevonden.....

Maar, nogmaals, benieuwd naar de foto's en bij deze, feli met je vriend!

Bedankt! Ga de taart vandaag bekleden en dan probeer ik een foto te uoloaden!
Hij kan wel zelf sleutelen, alleen dit kan ie niet zelf..
Z'n remleidingen en nog iets vaags (ben en blijf een vrouw..)
Hij had een mannetje via alfa forum die het kon, maar die heeft rugklachten dus die doet even niks meer uiteraard..
Ik hoop voor m dat ie iemand vind die t voor m kan, maar wss word het de lokale *kuch* Turk *kuch*, die het voor een centje minder maakt.

Bedankt trouwens! Hij moet werken, ik ben vrij, dus kan lekker aan de taart knutselen! Ik race ook nog even naar de makro om spullen in te slaan :p

16

Tja, wij kunnen ook niet naar de originele dealer hoor, hebben we gewoonweg geen geld voor.
Mijn man doet veel zelf, moest pas ook eea doen voor de keuring van die van ons.
Remblokken, stuurhuishoes en een achterveer.
Stuurhuishoes (waar hij bang voor was) binnen een paar minuten gedaan.... maar toen zat er een bout heel erg vast bij zn remblokken en maakte hij een verkeerde beweging, dus ook door zn rug.
zo balen. blokken nog kunnen doen, maar de veer niet, hij verging van de pijn, dus dat werd ook een garage.
Daar ging mn huishoudgeld.....
Maarja, het is voor weinig gedaan, hij rijd weer en is gekeurd, dus ben happy.
kan die weer ff een jaar mee. maar goed, was weer ff offtopic hahaha.

veel knutselplezier vandaag

17

Oei da's balen!
Wij rijden nu ook al een tijdje met schade rond (langs zo'n paaltje met witte kap geschuurd  :mad: ) maar hebben het geld er eigenlijk ook niet voor. Ach, elk nadeel heb zijn voordeel, zo piep ik nu niet meer zo erg wanneer de buurkinderen weer (!) de deur van hun auto tegen de onze gooien......
Maar even over je puzzelplaatje. Daar ging dit topic eigenlijk toch over?  :lol: . Je zegt dat je slang brak. Heb je er tylose in gedaan? Bij puzzels hoeft dit eigenlijk niet omdat deze toch plat op de taart komen te liggen

18

Esther68 schreef:

Oei da's balen!
Wij rijden nu ook al een tijdje met schade rond (langs zo'n paaltje met witte kap geschuurd  :mad: ) maar hebben het geld er eigenlijk ook niet voor. Ach, elk nadeel heb zijn voordeel, zo piep ik nu niet meer zo erg wanneer de buurkinderen weer (!) de deur van hun auto tegen de onze gooien......
Maar even over je puzzelplaatje. Daar ging dit topic eigenlijk toch over?  :lol: . Je zegt dat je slang brak. Heb je er tylose in gedaan? Bij puzzels hoeft dit eigenlijk niet omdat deze toch plat op de taart komen te liggen

Ja klopt, de eerste keer had ik er Tylose in gedaan.
Ik ben trots op m'n taart!
Vriend kwam vanmiddag met een sms'je, of ik voor morgen op z'n werk even cupcakes kon bakken -_-' tuuuuulijk.
Dus ook nog eens cupcakes gebakken!
Ik weet niet hoe ik m foto hier erop kan zetten,
Zal op m naar een van jullie sturen via de mail dat jullie dat kunnen doen?:P

19

Is goed hoor, stuur m maar ff naar me door anders.
Heb je mijnalbum ofzoiets (photobucket)?
want dan leg ik het wel ff uit hoe je het moet doen

20

nagelsan schreef:

Is goed hoor, stuur m maar ff naar me door anders.
Heb je mijnalbum ofzoiets (photobucket)?
want dan leg ik het wel ff uit hoe je het moet doen

Ja had het wel aangemaakt maar heb ik m'n pc voor nodig, weinig tijd etc!
Taart is in de smaak gevallen bij iedereen!
Ook op fb allemaal leuke reacties!
T was m'n 4e taart en ben super trots!
Ik mail je even een foto ^^

21

Nou uuh , ik ga wel even op de pc -_-'
Kan geen foto versturen met die forummail..
Foto komt!

22 Laatst bewerkt door Avee (27-08-2012 20:53)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZVVKB7XT.jpg

héhé, hier is tie dan :P

23

Hoi,

Sorry, had hem gemist.  :o
Leuk geworden zo zeg!
Heb je knap gedaan met het plaatje!  :thumb: