1

Onderwerp: Chocotoff-vulling

Ik wil een taartje maken voor iemand die dol is op chocotoff. Zou ik hier een vulling van kunnen maken door chocotoff in warme slagroom te laten smelten, af te laten koelen en daarna opkloppen? En moet ik de slagroom wel of niet aan de kook brengen, ik lees hier nl. verschillende dingen over...

Alvast bedankt voor jullie evt. reacties!

Gr.
Sandra

2

Re: Chocotoff-vulling

Slagroom laten koken, dan kan de chocolade goed smelten en de caramel zacht worden. Ik heb zelf geen ervaring met het resultaat. Gewoon eens proberen, zou ik zeggen.
Veel succes

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

er bestaat ook chocotoff chocopasta...

4

ik heb gister slagroom met sinas snippers gemaakt. heb het niet laten koken, duurt wel ff maar t resultaat is jammieeeee en voor de stevigheid ook nog wat opgeklopt en klop fix erbij gebruikt

Ik ben wel benieuwd hoe dit gelukt was :D

6

shorty4 schreef:

er bestaat ook chocotoff chocopasta...

Echt waar? Waar kun je dat kopen dan?

Gr.
Sandra

7

*kick*

Ook ik zit erover te denken om deze vulling te gaan maken dus ik ben eigenlijk wel benieuwd of de topicstarter deze vulling al gemaakt heeft en zo ja of het gelukt is/lekker was? :)

8

Hoi,

Ik heb de vulling nog niet gemaakt, maar ik zal 'm snel eens proberen. Heb wel van het weekend fudge in slagroom gesmolten en na het afkoelen opgeklopt. Was ook erg lekker (maar wel zoet)!

Ik laat het jullie weten als ik hem gemaakt heb! Ben ook nieuwsgierig naar jullie ervaringen!

Gr.
Sandra

9

Nou dames,

Vandaag dan eindelijk de chocotoff-vulling/ganache gemaakt! Ik vond hem lekker, maar de specifieke chocotoff-smaak ging toch ietwat verloren, waardoor je dus eigenlijk een lekkere pure chocoladeganache overhoudt. Eerlijk gezegd vond ik de smaak voor het opkloppen (dus voor ganache om te overgieten) lekkerder dan na het opkloppen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Gr.
Sandra

10