1

Onderwerp: Chocotoff-vulling

Ik wil een taartje maken voor iemand die dol is op chocotoff. Zou ik hier een vulling van kunnen maken door chocotoff in warme slagroom te laten smelten, af te laten koelen en daarna opkloppen? En moet ik de slagroom wel of niet aan de kook brengen, ik lees hier nl. verschillende dingen over...

Alvast bedankt voor jullie evt. reacties!

Gr.
Sandra

2

Re: Chocotoff-vulling

Slagroom laten koken, dan kan de chocolade goed smelten en de caramel zacht worden. Ik heb zelf geen ervaring met het resultaat. Gewoon eens proberen, zou ik zeggen.
Veel succes

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

er bestaat ook chocotoff chocopasta...

4

ik heb gister slagroom met sinas snippers gemaakt. heb het niet laten koken, duurt wel ff maar t resultaat is jammieeeee en voor de stevigheid ook nog wat opgeklopt en klop fix erbij gebruikt

Ik ben wel benieuwd hoe dit gelukt was :D

6

shorty4 schreef:

er bestaat ook chocotoff chocopasta...

Echt waar? Waar kun je dat kopen dan?

Gr.
Sandra

7

*kick*

Ook ik zit erover te denken om deze vulling te gaan maken dus ik ben eigenlijk wel benieuwd of de topicstarter deze vulling al gemaakt heeft en zo ja of het gelukt is/lekker was? :)

8

Hoi,

Ik heb de vulling nog niet gemaakt, maar ik zal 'm snel eens proberen. Heb wel van het weekend fudge in slagroom gesmolten en na het afkoelen opgeklopt. Was ook erg lekker (maar wel zoet)!

Ik laat het jullie weten als ik hem gemaakt heb! Ben ook nieuwsgierig naar jullie ervaringen!

Gr.
Sandra

9

Nou dames,

Vandaag dan eindelijk de chocotoff-vulling/ganache gemaakt! Ik vond hem lekker, maar de specifieke chocotoff-smaak ging toch ietwat verloren, waardoor je dus eigenlijk een lekkere pure chocoladeganache overhoudt. Eerlijk gezegd vond ik de smaak voor het opkloppen (dus voor ganache om te overgieten) lekkerder dan na het opkloppen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Gr.
Sandra

10

Ik heb dezelfde ervaring als jij Sandra. Het specifieke van de chocotoff ging inderdaad een beetje verloren dus ik denk dat ik de volgende keer gewone chocolade zal gebruiken. Het is immers toch een beetje zonde om de wat duurdere chocotoff te gebruiken als je het toch niet proeft!

Ook ik vond het lekkerder voor het opkloppen. De caramelsmaak was wat sterker.

11

Hoi MWillemijn,

Grappig dat jij er ook zo over denkt, begon toch een beetje aan mezelf te twijfelen  ;) ... Idd. gewone (pure) chocola kan dan ook heel goed.

Het smaakte idd. iets meer naar Chocotoff voor het opkloppen.

Gr.
Sandra

12

:think: misschien dan pure choc ganache met een laagje caramel doen? zal wel niet helemaal hetzelfde zijn ( :shh: ik hou niet van chokotoff :nooo , dus lastig om een juist beeld te krijgen ;) )

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

13

Carien schreef:

:think: misschien dan pure choc ganache met een laagje caramel doen? zal wel niet helemaal hetzelfde zijn ( :shh: ik hou niet van chokotoff :nooo , dus lastig om een juist beeld te krijgen ;) )

Was ik ook aan het denken, boots een chocotoff na, door de laagjes ganache en caramel (dulce de leche veronderstel ik) creëer je de smaak van het snoepje. Ik denk dat dat wel lekker is, begin al op ideeën te komen :D  :9

14

Weet je wat wél naar chocotoff smaakt? ... (tromgeroffel) ....
Rolbare chocolade. Recept hiernaast bij bekleden/decoreren.

Zelf al eens gemaakt en het smaakt gewoon naar chocotoff. Als je daar mee zou bekleden i.p.v. met fondant in combi met .. uh.. iets vanille en caramel-vulling dan heb je volgens mij een chocotoff- taart.

15

dat ga ik ook onthouden hoor!! :thumb:  :)