1

Onderwerp: ganache en slagroom?

Hallo allemaal,

Ik ga zo beginnen aan een taart en de persoon voor wie ik de taart maak wil graag slagroom en chocolade als vulling. Wat kan ik nu het beste doen? Ik dacht zelf om ganache te maken en dan ook slagroom op te kloppen. Maar misschien wordt dit wel weer de slagroom achtig? of kan ik gewoon de ganache zonder op te kloppen als taartvulling gebruiken? heeft iemand anders tips voor de chocolade laag?

Sorry voor mn vele vragen in zo een kort berichtje! Maar hoop snel iets te horen!  :D  :o

facebook.com/caro.taartencupcakes

2

Re: ganache en slagroom?

ganache kan je opkloppen, dan krijg je een mousse-achtige chocoladevulling, lekker maar machtig.
Je kan ook de ganache niet opgeklopt als een laagje tussen de taart doen, dat wordt dan wat knapperig.
Ik heb ook al taart met gewone slagroomvulling gemaakt en dan chocolade schaafsels bovenop de opgeklopte slagroom...

het is een lekkere combinatie  :9

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

Re: ganache en slagroom?

Oh wat een goed idee, idd gewoon een dunne laagje ongeklopte ganache en dan slagroom en gewoon schaafsel! Ik kan dan ook gewoon vlokken erop gooien lijkt me! Dat ik hier niet aan gedacht had... hahah Dankjewel voor je reactie!

facebook.com/caro.taartencupcakes