1

Onderwerp: Vraagje bescuit, mixer, bekleden

Hallo! Ik ga morgen mijn allereerste echte taart maken. Nu zit ik nog met een aantal vraagjes, dus hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Bij "Welk recept heb ik nodig?" staat: "De basis van een taart is je taartbodem", maar dit is niet letterlijk de bodem toch? En bij Basisbiscuit staat dat je 25 gr. maizena nodig hebt, maar ik kon dit bij de Jumbo en Dirk niet vinden. Is dit ingrediënt perse nodig? Of kan ik het ook zonder doen. En zo niet, waar kan ik dit kopen? Het mixen van biscuit, kan dat met een staafmixer of is een handmixer beter? Ik heb een bakvorm van 26 en ik wil graag een varkenshoofd maken. Als vulling gebruik ik slagroommouse. Kan ik de taart het beste doormidden snijden en er dan een extra vulling in doen, of de taart twee keer maken? Dat ik een dubbele taart heb zeg maar. Ik heb in de webshop alleen maar fondant gekocht maar had achteraf gelezen dat marsepein beter is om te bekleden. Hebben jullie verder nog tips voor me? Alvast bedankt!!  :D

Beginnertjeee..

2

Re: Vraagje bescuit, mixer, bekleden

biscuit moet je met een mixer met ballongarde kloppen , met je handmixer of een staande mixer maar niet een staafmixer. (volgens hetgeen wij hier in België onder staafmixer verstaan)
maizena is echt in iedere supermarkt te koop, soms onder de naam maiszetmeel.Maizena maakt het luchtiger, je kan je biscuit ook gewoon maken met alleen bloem indien je geen maizena hebt.
ik snap je vraag niet goed ivm met twee keer een taart te maken? bedoel je dan op mekaar zetten? normaal als je biscuit bakt komt dit hoog genoeg en kan je dit minstens 2 keer doorsneijden om te vullen. Als je slagroom gebruikt als vulling, altijd afspuiten met een dijkje botercreme. Fondant/ marsepein smelt als het in contact komt met slagroom.
met taartbodem bedoelen ze wel je taart volledig en niet alleen de bodem.
fondant of marsepein is gewoon naar eigen keuze te gebruiken, alletwee zijn evengoed om een taart te bekleden/ versieren.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

3

Oke, dankjewel voor de tips! Bij basisbiscuit staat ook zout, maar niet hoeveel zout? En bij de slagroommousse staat dat je de vruchtenmengsel moet verwarmen, maar hoe moet je dit verwarmen? Ik heb de Wilton Icing Colors, dat kan ik gewoon in mijn botercreme gebruiken toch?

Beginnertjeee..

4

een heel klein snufje zout, paar korreltjes dus.
wil je je botercreme kleuren dan, met de icing colors?

het vruchtenmengsel een beetje warm maken in een pannetje, zodat de gelatineblaadjes erin oplossen. dat doen ze alleen in warme vloeistoffen. wel eerst laten weken in koud water!

5

Ja, ik dacht dat t mijn botercreme wel n leuk effect zou geven of zie je daar niks van? Dankje!

Beginnertjeee..

6

ja hoor, je kunt botercreme kleuren.
maar het staat wel wat chemisch.
als je aardbeienbotercreme hebt is het meestal vanzelf wat rozig.
maar om nou blauwe botercreme te gaan eten... voegt gewoon niet helemaal haha!

wel doe ik wel eens een paar druppels kleurstof door het beslag van mijn biscuit. vooral voor meisjes maak ik dan een roze cake.