Onderwerp: (How to) Modelleer chocolade zoals ik het maak + filmpje
Het zal heus wel op de site staan, maar toch vind ik het leuk dit met jullie te delen.
Ingredienten:
Per 100 gram chocola 30 ml glucose.
Ook heb ik hier een filmpje voor jullie!
http://www.youtube.com/watch?v=cAB5dQyh … r_embedded
Verwarm de Chocolade Au-ber-marie, Zorg dat het kokende water niet de kom raakt, roer regelmatig de chocolade, maar klopt het niet, anders scheid het vet zich van de boter.
Als alle Chocolade gesmolten is, zet de Glucose in een bakje met warm water, zodat deze vloeibaarder word, en je chocolade een klein beetje afkoelt. Smeer je bakje in met olie of boter, dan gaat je glucose er makkelijker uit!
Voeg de Glucose bij de chocolade toe, en blijf dit goed roeren tot u een klomp krijgt.
Deze taart is gemaakt met witte modelleer chocolade. Je krijgt het heel mooi strak en het word super lekker.
Als je de chocolade uitknijpt en wringt, krijg je de cacaoa boter eruit en word hij flexibeler.
Laat het nu gewoon in een zakje in de koelkast afkoelen en breek een stukje af als je het wilt gebruiken. Het wordt helemaal hard, en als je het kneed krijg het goed kneedbaar. Laat het als het er zoals hier boven uitziet in een plastic zak afkoelen. U kunt ook de modeleer chocolade mixen met fondant voor een chocolade variant hiervan.als het afgekoelt is, kneed gewoon het stukje wat u nodig heeft warm. Ook kan het gekleurd worden, ik kleur de chocolade altijd voordat de glucose erbij gaat, dat is een stuk makkelijker als later erin kneden!
Ook kun je als het warm gekneed is, het mixen met fondant, heel lekker, toffifee fondant smaakt het dan naar, als je het met pure chocolade doet. zo is het ook makkelijk te bekleden voor op een taart.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, vragen hoor ik het graag!