1

Onderwerp: vraagje

Ik heb hier nieuw en heb een vraagje. Heb al met zoeken gekeken of ik antwoorden kon vinden maar vind verschillende antwoorden dus dat schiet niet echt op  ;)

Ik moet voor zondag een taart maken, dit wil ik vrijdag gaan doen omdat ik dan tijd heb.
De vulling bestaat uit bbr dus dan moet ie in de koelkast bewaard worden heb ik begrepen. De vorige x heb ik hem in een afgesloten plastic taartdoos bewaard maar hierdoor werd de marsepein zacht en kleverig. Hoe kan ik dit voorkomen?
En als ik hem in een kartonnen doos doe(mits ik doe kan vinden)?

2

Re: vraagje

ik zet hem zelf altijd zonder iets eromheen in de ijskast werkt nog altijd het beste. Alleen met vervoeren doe ik hem in een doos.

Beste is als er gewoon lucht bij komt, want zonder lucht gaat het condenseren(zoals in een plastic taartdoos). Kartonnen zou idd al een betere optie zijn, omdat hier meestal gewoon nog lucht bij kan.

en bbr idd het beste in de koelkast, maar ik moet eerlijk zeggen dat hij zich uit de koelkast bij mij ook altijd prima houdt en niet gaat lopen..ofzo...

succes!

Pas begonnen en helemaal verslaafd!!

3

Bedankt voor de tip.
Zal eens kijken hoe ik dat ga regelen.
Heb nog geen kartonnen doos kunnen vinden dus zal hem dan eventueel zo in de koelkast kunnen zetten.

4

BBR moet echt in de koelkast...........

En als je de taart zonder iets in de koelkast zet, dan wel oppassen met andere dingen..........jammer als je taart naar ui of knoflook gaat ruiken  O-)

5

Karin09 schreef:

BBR moet echt in de koelkast...........

En als je de taart zonder iets in de koelkast zet, dan wel oppassen met andere dingen..........jammer als je taart naar ui of knoflook gaat ruiken  O-)

Dat zou idd zonde zijn.

Iemand nog tips waar ik eventueel een kartonnen doos kan halen?

6

Waar woon je? Mss kun je bij een hema of lokale bakker informeren? sommigen zijn wel, anderen helaas minder behulpzaam.

Maar er is mss wel iemand hier op het forum bij je in de buurt die je er 1 wil lenen...........

7

Dozen kun je ook bij aveve krijgen....

Pas begonnen en helemaal verslaafd!!

8

Karin09 schreef:

Waar woon je? Mss kun je bij een hema of lokale bakker informeren? sommigen zijn wel, anderen helaas minder behulpzaam.

Maar er is mss wel iemand hier op het forum bij je in de buurt die je er 1 wil lenen...........

Heb al bij een Hema gevraag hier in de buurt(na een tip van een vriendin die daar wel 1 gekocht had) maar bij dit filiaal deden ze het niet. Zal nog even bij m'n eigen bakker vragen...

Woon trouwens in de prov Groningen

9

Als ik nergens een doos kan krijgen dan maak ik mijn eigen taartdoos, ik versier die dan of doe er een leuk lint om, ik gebruik gewoon grote vellen engels karton onderin de doos leg ik dan een taartvel en daarop mijn taart, bij familie vrienden en hele goede kennisen vraag ik of  ik de doos terug mag als de taart op is.

Groetjes Marijke