Onderwerp: Spannend ik kan bijna gaan bakken
Van het weekend heb ik bedacht om de verjaardagstaart voor mijn zoontje die binnenkort 4 wordt zelf te gaan bakken. Ik heb direct een boek besteld, welke ik gisteren heb binnen gekregen. Het boek al zo'n 100 x doorgebladerd, gekeken wat ik allemaal nodig heb en al mijn benodigdheden hier in de webshop besteld en ik verwacht/hoop dat ik dit morgen geleverd krijg zodat ik kan gaan beginnen met bakken, vullen en decoreren.
Maar........ Ik heb van het weekend al geprobeerd om cupcakes te bakken en ik krijg dit al niet voor elkaar, heb van alles geprobeerd. Beslag lang kloppen, eieren in warm water etc maar ze worden van binnen niet goed gaar en als ik ze langer in de oven doet op 170 graden dan zijn ze van buiten kogelhard en donkerbruin...... Ik moet zeggen dat ik een combimagnetron heb en al gelezen heb dat dit de reden kan zijn van mijn probleem. Maar is het dus zo, dat als ik het niet voor elkaar krijg om cupcakes te bakken dat ik al bij voorbaat kan zeggen dat cake (biscuit) ook fout gaat? De cupcakes heb ik gemaakt met zelfrijzend bakmeel met alle ingrediënten en voor de biscuit mix heb ik nu kant en klare besteld van funcake. Ik hoop zo dat het me lukt want ik heb echt zin om te gaan beginnen..... Maar als het me al niet lukt om een cake te bakken, zal ik volgens mij nooit niet ver komen.
Dus alle tips etc zijn van harte welkom.