1

Onderwerp: oma mokka cupcake Rudolf

goedemorgen

ik wil oma's mokka maken. maar nu moet ik 70 ml espresso hebben. ben bij T&D geweest maar deze smaak hebben ze niet. Kan ik ook sterke koffie maken en dat gebruiken? Of heeft iemand een idee waar ik het kan kopen?

alvast bedankt

2

Re: oma mokka cupcake Rudolf

goedenmorgen

ja gewoon hele sterke koffie zetten.
heb ik ook gedaan.
en anders van patides : mokka
is ook erg lekker

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

3

Dank je wel!

4

Ik gebruik altijd de zakjes espresso van Nescafe. Deze kun je gewoon bij de supermarkt halen. Sterke koffie kan ook. Maar ik vind altijd moeilijk te bepalen, hoe sterk is sterk?

5

anja66 schreef:

Ik gebruik altijd de zakjes espresso van Nescafe. Deze kun je gewoon bij de supermarkt halen. Sterke koffie kan ook. Maar ik vind altijd moeilijk te bepalen, hoe sterk is sterk?

Deze gebruik ik ook.
Erg lekker en gemakkelijk.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

ik gebruik de oploskoffie van nescafe
twee eetlepels koffie met 4 eetlepels warm water dan oplossen
door botercreme 1 op 1 ( 250 gr boter en 250 gram poedersuiker)
als je hem niet zoet genoeg vind dan beetje meer suiker

smaakt echt lekker

7

mamski schreef:
anja66 schreef:

Deze gebruik ik ook.
Erg lekker en gemakkelijk.

Ik ook  :)

8

Hallo misschien een stomme vraag hoor! Maar ik moet dus ook mokka cupcakes gaan maken maar ik heb nog niet veel ervaring met vullingen etc. Hoe werkt dat dan met die zakjes van Nescafé? Gaat dat door de botercreme of echt in de cupcake zelf? Hopelijk reageert iemand hier nog aangezien het al zo oud is haha!

9

De oploskoffie in een heel klein beetje water oplossen tot een stroopje en dat aan je crème toevoegen.

Christine.

10 Laatst bewerkt door Henriette34 (09-08-2012 12:15)

ik gebruik oploskoffie van nescafe (plastic pot Nescafe Gold)
Vind ik van alles wat ik geprobeerd heb, het lekkerste.

beetje water (hoeft maar 15ml ofzo te zijn), nescafe erdoor, zo veel/zo sterk als wat jou lekker lijkt, roeren tot het opgelost is, dan door je creme mengen.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

11

Je kunt van Nescafé ook zakjes mokka koffie kopen. Daar dan ook een papje van maken en door je creme heen doen. Ik vindt dit net iets lekkerder dan gewone koffie.
Je kan het ook door je cupcake doen, dan zit de mokka smaak ook in je cupcake. Ik doe het altijd in mijn creme.

12

Super bedankt!

13

Maar wel altijd oplossen in ,zo weinig mogelijk, water (of ander vocht wanner dit in in je recept staat) want anders krijg je bittere zwarte korreltjes in je cake/toef

14

Hallo dames nog een vraagje hoor, ik heb die zakjes mokka koffie van nescafé nu gehaald en moet 25 cupcakes maken, is 1 zakje dan genoeg? Of is dat al te veel haha..