1

Onderwerp: jam tussen je taart

hallo, ik ga morgen een taart maken maar ik wil de jam wat verdunnen weet iemand hoe ik dat moet doen?

nog een 2e vraag is dat ik botercreme voor de eerste keer ga gebruiken moet ik meteen 100 gram van de botercreme gebruiken of is dit te veel? dit is voor een ronde taart van 24 cm

dankjewel alvast :thumb:

2

Re: jam tussen je taart

Als je botercreme 1op1 gebruikt, heb je denk ik wel meer nodig.
Links staan tabellen, daar kan je dat soort dingen terug vinden.
Waarom wil je de jam verdunnen?

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

3

Vraag 1: verwarmen en dan wat sap of water erbij.
Vraag 2: 100 gram mix aanmaken, dat is voldoende. Ik gebruik 100 gram voor een 25cm rond, 1 laag.

Vraag terug: waarom wil je de jam verdunnen?

Graag gedaan!

ik doe het altijd met een klein scheutje citroensap

dat proef je niet :)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

5

Als je jam warm maakt wordt het ook dunner en makkelijk uitsmeerbaar.
Als het na het opwarmen verdund met een beetje suikerwater blijft het eenmaal afgekoeld ook wat dunner.

1 op 1 botercreme is het best om mee af te smeren
De botercreme van de funcake mix kun je gebruiken om te vullen eventueel met een smaakstof erdoor
De hoeveelheden hangen af van hoe mooi vlak je biscuit is geworden en hoe dik je afsmeert.
De hoeveelheid voor de vulling is ook sterk afhankelijk van wT je voorkeur is en hoeveel andere gevulde laagjes er nog zijn.

Suc6,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

6

Ik had laatst iemand die absoluut geen stukjes fruit wilde tegenkomen in de taart... Ik dacht... Jam heeft stukjes :-( dus ik heb deze gepureerd, met als resultaat: de jam wordt dunner maar de smaak bleef hetzelfde.

What goes around, comes around.
Sinds 1 januari 2012 bestaat n'Cakes: www.n-cakes.nl

7

Als je jam dunner wilt kun je evt ook fruitpasta kopen.

Botercreme van de mix 100 gram is meer als voldoende voor 1 flinke laag. Lekker is dan nog 2 lagen vullen met jam & botercreme van de mix.. Met een scheutje vanille aroma! :9

Beter verwend dan verwaarloosd
       "Esmee 11-12-2007"