1

Onderwerp: opnieuw invriezen

Ik weet dat opnieuw invriezen met bv vlees en zo niet aan te raden is maar hoe zit dat met kapsels. bedoel je maakt ze van tevoren. vriest ze in en pakt ze eruit als je er 1 nodig hebt. Maar als je die dan weer gevud en versierd hebt maar de taart niet direct nodig kan die dan weer bekleed en versierd en al in de vriezer of gaat dit ten koste van de smaak?

2

Re: opnieuw invriezen

Ehm, ik weet er niet veel van, maar ik zou het wel doen. Met vlees niet hoor! Maar een kapsel wel, taart dat over is gooi ik ook de vriezer in. 'vroeger' deed ik dat ook met taart uit de winkel, dan weet je ook niet of het al ingevroren is geweest ofzo. Ik gooi niet een hele taart twee keer in de vriezer, maar een droog kapsel moet toch wel kunnen?
Ik leef nog hoor.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Re: opnieuw invriezen

Op zich kan het wel ja, de bakker vriest namelijk ook al zijn kapsels in en als de taarten daarna gemaakt zijn, worden ze ook weer eventueel de vriezer ingegooid (nouja gooien ;) :-D).

Ik doe het zelf dus  niet, ik vind 1x ingevroren voor het kapsel wel genoeg, of ik maak het kapsel en vries de hele taart in maar vind zelf dat ie daarna (helemaal bekleedt en alles) toch sneller oud wordt dan gewoon vers gemaakt in even bewaren in de koelkast.

Maar er zijn mensen die het anders doen, en anders proeven hoor ;)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"