1

Onderwerp: Wat is het verschil tussen royal icing en garneerglazuur

heey allemaal,
ik heb een vraagje...
ik wil graag voor een bakkerswedstrijd op school een klein tiara(kroontje) maken voor op een gebakje. ik had al gelezen dat je dat kan maken van royal icing. maar bij royal icing doe je er water bij en bij ganeerglazuur is het poedersuiker met eiwit. waarvoor is dat water dan? kan je dan ook gewoon ganeerglazuur gebruiken?
nog andere tips zijn ook welkom :)
ik wil het graag vanmiddag gebruiken omdat het ook nog goed hard moet worden.

2

Re: Wat is het verschil tussen royal icing en garneerglazuur

RI is juist met eiwit, water en poedersuiker. Dit kun je dan in verschillende diktes gebruiken, afhankelijk van wat je wilt maken Garneerglazuur is niet altijd met eiwit, volgens mij. Links in de kolom staat een recept van RI

3

Garneerglazuur is niet het glazuur zoals wij dat kennen..

Garneerglazuur is de nederlandse naam voor royal icing.. Kan dus ook met een spuitzak aangebracht worden.. gewoon glazuur kan dat niet..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

Gokje: RI is garneerglazuur. Garneerglazuur is niet altijd RI.

Als jij je garneerglazuur maakt met poedersuiker en eiwit is het RI en kan je er een tiara van maken. Als je RI maakt door er alleen water bij te doen dan heb je mix en dan zit daar al eiwitpoeder in. Als je het zelf wilt maken moet je toch eiwit gebruiken of eiwitpoeder en water.

If life gives you lemons, make lemoncurd.