1

Onderwerp: Ganache van simply melts?

Ik ben op zoek naar een vulling voor buiten de koelkast met aardbeiensmaak.
Nu wilde ik fluff gebruiken maar gezien de waarschuwingssticker die erop zit, lijkt me dit niet enorm geschikt voor kleine kinderen.

Ik gebruik al aardbeienvlaaivulling maar wil er nog iets bij.

Nu wil het toeval dat ik een zakje simply melts heb, aarbeiensmaak.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/choc … -5817.html

Zou ik hier ganache van kunnen maken??
Bedankt alvast!!

2

Re: Ganache van simply melts?

Niemand?  :( Ik moet vandaag de taart maken dus ben bang dat ik toch voor de fluff moet gaan...kan 't natuurlijk gewoon proberen maar is ook zo zonde als het mislukt he

3

Heb even voor je gekeken en voor zover ik kan zien is dat simply melt spul net zo iets als candy melts maar dan in een zakje... Dus ja, daar kan je ganache mee maken. Hou de verhouding aan voor witte chocola.

En wat bedoel je met een waarschuwingssticker op fluff en dat het niet geschikt zou zijn voor kleine kinderen? Bij mij zit er niet zo'n sticker op en ik kan me er eigenlijk ook niets bij voorstellen... :s

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Bedankt voor je reactie Mirjam, Ik had het geprobeerd maar het is helaas niet gelukt, het bleef veel te dun :(

de waarschuwingssticker van de fluff zegt dat het de aandacht en oplettendheid van de kinderen negatief kan beinvloeden.
Er zitten natuurlijk bergen suikers in.
Er zitten ook 2 Enummers aan kleurstof in waarvan 1 gevaarlijk zou zijn voor astmapatienten en waar je hyperactief van wordt.

5

Hoeveel slagroom heb je erdoor gedaan?

en die suiker..... ooookeeeee..... maar dan kan je ook geen chocola gebruiken of candymelts. Weet je hoeveel suiker daarin zit? En die e-nummers zijn alleen "gevaarlijk" voor mensen die er overgevoelig voor zijn. Maar dat geldt in feite voor alles.

Trouwens wel bijzonder zo'n sticker. Waar heb je die pot gekocht?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Ik denk dat ik teveel slagroom heb gebruikt want ik had 1:1 gedaan, ik wist niet dat ik hetzelfde aan moest houden als de witte chocolade ganache.

Ik heb de pot hier in de webshop gekocht, haha.

Qua suikers bedoel ik dat dat de hyperactiviteit wel verklaart  ;)
Bijna alle E-nummers zijn gevaarlijk, als je er TEveel van neemt, je meot niet 10 van die potten leeg eten lijkt me  :P